Even voorstellen Lexus IS 220D rijder

D_Mans

Nieuw hier
8 jul 2012
4
0
0
Hallo allemaal!

Ik ben Dave, 26 jaar en woonachtig in het mooie Limburg.
Na verschillende keren op dit forum rondgeneusd te hebben, dacht ik dat het tijd zou worden om mezelf eens aan te melden, en voor te stellen!

Mijn vorige auto een BMW 330i uit 2006 was aan vervanging toe.
Het verbruik begon meer en meer een belangrijkere rol te spelen. Ik rijd op het moment zo'n 30.000km per jaar, en met een gemiddeld verbruik van 15L/100Km werd het een dure aangelegenheid.
Tevens had ik wat dure reparatie's achter de rug, en er zaten er nog enkele aan te komen.

Na een lange zoektocht, ben ik uiteindelijk bij mijn huidige IS 220D uit 2006 terecht gekomen.
Een wereld van verschil, van 6-cilinder benzine automaat met 275pk naar 4-cilinder diesel handgeschakeld met 177pk.
Niet helemaal negatief want de auto stuurt geweldig, is lekker stil, en de motor is ditmaal uitgerust met een turbo wat zorgt voor een lekker koppel bij lage toeren.
Het meeste gemis is nog de automaat, jammer dat Lexus deze niet levert in de 220D's.

Nou ik hoop dat ik er nog lang plezier van mag hebben!

Groeten,

Dave

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
 
Trouwens de eerste "mod" al uitgevoerd, de lelijke kentekenplaat-houder aan de voorzijde heb ik eraf gehaald.
Ik heb dee plaat in een flexibele houder gewoon op de voorbumper geschroefd ( Uiteraard na controle of hier geen airbag sensor o.d. zat )
 
Hoi Dave,

Welkom op het forum :hi: Mooie auto hoor :) Maar het zal inderdaad wel even wennen zijn, 330i naar een IS220d. En inderdaad benzine kosten worden alleen nog maar meer. Maar als je het vermogen niet continu volledig aanspreekt, dan zal je het tijdens het normale rijden niet al teveel missen.

Groet,
Hube
 
Welkom.

Gewoon chippen, dan mis je de 330i wat minder. Substantieel verschil tussen de wel en niet gechipte diesel van Lexus.
Met name onder de 2000 toeren een veel betere motor en daarnaast de power, de tussensprints zijn super!
Btw, het zuinige wat je zoekt ben je dan wel kwijt :P
 
blue-eyes zei:
Welkom.

Gewoon chippen, dan mis je de 330i wat minder. Substantieel verschil tussen de wel en niet gechipte diesel van Lexus.
Met name onder de 2000 toeren een veel betere motor en daarnaast de power, de tussensprints zijn super!
Btw, het zuinige wat je zoekt ben je dan wel kwijt :P

Het chippen is dus het geld wel waard begrijp ik?
Ik rijd nu op de korte stukken 1:10,5. Volgende week heb ik wat snelwegritten, dus dan zal het wel iets zuiniger worden.
Wat verbruik jij zo gemiddeld dan?
 
Alor zei:
:hi: en welkom

D_Mans zei:
Trouwens de eerste "mod" al uitgevoerd, de lelijke kentekenplaat-houder aan de voorzijde heb ik eraf gehaald.
Ik heb dee plaat in een flexibele houder gewoon op de voorbumper geschroefd ( Uiteraard na controle of hier geen airbag sensor o.d. zat )


Hier erger ik me ook al tijden aan, maar weet niet wat er "onder" zit, heb je een foto van hoe het nu is?
bvd :rulez:

Als je de houder verwijderd krijg je een volledig vlakke bumper, wel zitten er 2 vierkanten openingen t.b.v. de nokken achterop de kentekenplaathouder. Ik heb de nieuwe houder ( Heuts PP kentekenplaathouder ) wel met verschillende schroeven vast moeten zetten om de ronding goed te krijgen.

Zo ziet het er nu uit:
Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Wat ik me wel afvraag, waarom zit er zo'n lompe houder op?
Heeft dit met regelgeving o.d. te maken? Want zelfs de 2012 IS-en hebben dezelfde houders.
 
D_Mans zei:
[quote="blue-eyes":2821yosl]Welkom.

Gewoon chippen, dan mis je de 330i wat minder. Substantieel verschil tussen de wel en niet gechipte diesel van Lexus.
Met name onder de 2000 toeren een veel betere motor en daarnaast de power, de tussensprints zijn super!
Btw, het zuinige wat je zoekt ben je dan wel kwijt :P

Het chippen is dus het geld wel waard begrijp ik?
Ik rijd nu op de korte stukken 1:10,5. Volgende week heb ik wat snelwegritten, dus dan zal het wel iets zuiniger worden.
Wat verbruik jij zo gemiddeld dan?[/quote:2821yosl]


De motor rijdt zoveel soepeler........ Deze diesel is niet de beste motor van Lexus, zowel in betrouwbaarheid als de afstelling.
Zeker de oudere series met de oude bak was het vermogen onder de 2000 toeren niet fijn, trage respons en de 6e versnelling pas redelijk te gebruiken boven de 140.
Niet voor niets reden de meeste dieselaars van Lexus veelal in zijn 5.

Nu de wagen gechipd is kan ik zelfs 100 in zijn 6 rijden, bij het gas intrappen gaat de wagen nog weg ook. Uiteraard niet snel, maar toch. Zonder chippen zou ie bij wijze van spreken afslaan.

Verbruik:
Dan trap jij de wagen fors in.
Verbruik is dan ongeveer vergelijkbaar.
Cruisecontrol 120: 1:13 ongeveer.

Je gaat naar 207 PK, 500 Nm. Chippen kan niet, je hebt een powerbox nodig.

Ventura.nl.
 
Hoi Dave, Mooie blinkende Lexus op de foto's. :rulez: Veel gave kilometers gewenst en natuurlijk welkom bij dit Lexusforum :hi:

Johan
 
Welkom, op het forum. :hi:

Mooie wagen.

Ik heb hem zien staan ik kom zelf ook uit mooie Limbug.

Gemeente Maasgouw.

gr. Jps