Even voorstellen

Vsk996

Hoort erbij
25 feb 2014
94
1
0
Als een beetje van een autofanaat (afkomstig uit Belgi?) heb ik vorige week een IS300h gekocht. Ik verwacht de auto binnen een week of 2. Dit wordt mijn nieuwe DD ter vervanging van mijn huidige Mercedes E250cdi coupe. Het wordt mijn eerste Japanse wagen... De lage biv heeft mij over de streep getrokken Naast deze IS heb ik ook nog een Porsche 996 Targa. Ik rijd veel kilometers dus kan geregeld veranderen - een klein overzichtje (allemaal firmawagens muv de laatste 2 en de Porsche - welke eigenlijk maar zelden buitenkomt wegens geen tijd) Binnenkort IS300h privilege Huidige : Mercedes E250cdi coupe Audi A6 Allroad 2.7 TDI Mercedes ML 280 cdi Bmw 530d Mercedes ML 270 cdi Mercedes e220 cdi Mercedes c220cdi Audi A6 break 1.9tdi Audi A4 1.9tdi Volvo V40 break 1.9d Saab 9.3 2.2tid Peugeot 406 1.9 td Renault Megane 1.9d Volkswagen Golf II 1.8 benzine Opel Kadett 1.6 d Het is de eerste keer dat ik de lijst maak. Ik rijd veel maar is toch even schrikken...
 
Welkom op het forum! Mooie rij aan auto's! Heel veel plezier met de IS!
 
Welkom op het forum en proficiat met de aanwinst!

Ik ben benieuwd hoe de IS je gaat bevallen (in contrast met het toch wel indrukwekkende lijstje) :D
 
Dank voor de verwelkoming ! Wat de lijst betreft, misschien toch even nuanceren... Ik rijd tussen de 80 en 100k kilometer per jaar. Dus na 18 a 24 maanden zijn mijn auto's eigenlijk einde lease. Ook zie Ik de IS300 niet als een stap terug maar ik ben net zelfstandig geworden. De kost komt nu uit mijn eigen ebit en niet uit die mijn werkgever(s). Prijs en vaa/biv zijn dus belangrijk waar de hybride in Belgi? onklopbaar op is
 
Ik vond/vind de IS300h een buitengewoon fijne auto, dat lijkt zeker geen stap terug
wink.png
Verbruik en kosten zijn niet geheel onbelangrijk met dit aantal km's. Verder lijkt het (mij) interessant te vernemen waar je, in vergelijk met de voorgaande auto's, uigesproken positieve/negatieve verschillen ervaart in overall rijgedrag,etc.

Btw, foto van de bolide is uiteraard welkom
thumbsup.png
 
Auto is er nog niet. Staat voorlopig nog in de showroom bij Lexus Wemmel... Dus geen foto's momenteel
 
Welkom op het forum, we zijn benieuwd naar je uiteindelijke bevindingen in vergelijking met de rest van je ervaring :)
 
Intussen 'iets' dichter bij mijn nieuwe auto. Gisteren aanloopwagen gaan afhalen (Lexus CT200h) en intussen ook mijn eigen wagen gezien - was aangekomen bij de dealer. Hopelijk einde van de alle admin. in orde en volgend weekend op weg !
 
Gisteren IS300h gaan ophalen St. Martens Latem. Eerste indrukken zijn zeer positief ! Gelukkig want de aanloopwagen IS200h was een beetje tegen gevallen. Positief is in ieder geval het comfort. Wagen is bijzonder stil en niet alleen in EV mode, ook met de motor aan. Daarnaast vind ik de stoel(en) zeer goed zitten. Ik heb er nog maar 250km op staan maar ook de wegligging is goed. Wagen is stabiel en stuur voldoende zwaar en communicatief. Automaat is zacht, maar goed hij schakelt niet echt... Schuifdak maakt weinig lawaai en opent en sluit snel. Ook de zetelverwarming is snel op temperatuur. Klank van de radio is goed, maar ik ben nog een beetje aan het zoeken naar de beste afstelling naar mijn smaak Ook aflevering door de garage was zeer positief. Auto is echt netjes afgeleverd en uitleg was to the point en niet te lang. Daarnaast hebben ze wat tips meegegeven hoe bepaalde zaken werken zonder in alle details te vervallen Gezien ik nog maar 250km heb gereden kan ik nog niet veel zeggen over het verbruik, maar volgens de boordcomputer zakt het gemiddelde gestaag. Ik sta nu op 7.2 liter/100 km met eigenlijk alleen maar snelweg. Ben benieuwd waar het zal stabiliseren Minder goed vind ik de acceleraties. Ik heb niet het idee 220pk te hebben en ook het hernemen lijkt niet alles te zijn. Ik kom natuurlijk van een diesel met 500nm koppel... Volgens de garage is dit ook eerder subjectief (ik had de opmerking al gemaakt na de testrit) en zal ik na een tijdje beter aanvoelen hoe de cvt reageert. We zien wel, mss. spaart het een paar boetes per jaar... Ik heb ook een paar zaken die mij storen of zullen storen. Ik vind het systeem en de mogelijkheden van de navigatie, radio, airco veel te uitgebreid. Ik verdwaal in al die menu's. Wat is er verkeerd met een knop om rechtstreeks naar radio of gps te gaan... Ook de muis is niet echt mijn ding. Maar goed misschien went dit wel. Daarnaast zijn er weinig opbergmogelijkheden voor GSM en andere spullen. Ik rook niet maar ik denk dat er zelfs geen asbak is... Interieur is zwart bij mij - maar werkelijk alles muv het klokje en de hendels om de deuren te open is zwart of donkergrijs. Dit alles levert een beetje een somber interieur op Alles bij elkaar zeer tevreden en de eerste indrukken zijn zeer positief
 
No Title

Paar foto's genomen met de iPad, kwaliteit is wel niet denderend.
 

Bijlagen

  • photo1757.jpg
    photo1757.jpg
    223,3 KB · Weergaven: 51
  • image.jpg
    image.jpg
    223,3 KB · Weergaven: 54
  • photo1759.jpg
    photo1759.jpg
    302,2 KB · Weergaven: 64
  • photo1760.jpg
    photo1760.jpg
    261,9 KB · Weergaven: 53
  • photo1761.jpg
    photo1761.jpg
    269,6 KB · Weergaven: 54
  • photo1758.jpg
    photo1758.jpg
    220,7 KB · Weergaven: 50
  • image.jpg
    image.jpg
    220,7 KB · Weergaven: 52
  • image.jpg
    image.jpg
    302,2 KB · Weergaven: 54
  • image.jpg
    image.jpg
    261,9 KB · Weergaven: 50
  • image.jpg
    image.jpg
    269,6 KB · Weergaven: 51
Ziet er netjes uit, wat te verwachten valt uiteraard ;)

Interieur is zwart bij mij - maar werkelijk alles muv het klokje en de hendels om de deuren te open is zwart of donkergrijs. Dit alles levert een beetje een somber interieur op
Uiteraard persoonlijke smaak, maar door de zilveren accenten vind ik het er juist wel chique uitzien.
 
ben het eens met GPS, vind een zwarte/donkere interieur juist mooi :) Nogmaals gefeliciteerd met je nieuwe wagen! Veel veilige kilometers toegewenst!
 
Ik weet dat niet de juiste topics is... Maar wist niet waar het best te plaatsen. Ik was gisteren op een klantenevent op Francorchamps en in 1 van reeksen (mitjets) reed een Lexus (is eigenlijk geen lexus... Ik weet wel maar vond het toch leuk om zien). We konden de pitboxes in en heb met mijn telefoon een paar foto's genomen. Misschien vindt iemand ze wel leuk. Alleen ik krijg ze niet van mijn telefoon op mijn iPad. Ik heb ze gemaild naar mezelf maar kan ze kleven in het forum (ik ben ook niet goed in dit soort dingen...) Ik kende 'mitjets' niet. Het gaat om Renault Clio of Megane als basis (2 liter turbo's) waarop een carrosserie wordt gezet. De meeste (90%) zijn 'BMW' geworden maar dus ook 1 Lexus