Even voorstellen

Overengineering

Nieuw hier
29 jun 2014
8
0
0
hallo luitjes,

Arnout hier, al een poosje de dertig gepasseerd , automonteur en liefhebber van japanse autos en motorfietsen
Aangezien er niets boven en japanner gaat heb ik er al verscheidende gehad (van een shitvic tot een skyline).
Men laatste aankoop was een lexus is200 van 2002 en tevens mn eerste lexus.
Helaas geen sport , maar misschien in de toekomst nog eens een keer een l.s.d. er onder.
En vrij dorstig zelfs als je rustig rijd, maar tot vorige week een geweldige auto voor het geld.


Ik hoop hier een boel informatie te vinden en misschien eens een meeting mee te pakken.

Cheers Arnout
 

Bijlagen

  • photo2376.jpg
    photo2376.jpg
    162,3 KB · Weergaven: 71
welkom Arnout en veel plezier met je IS
de IS owners hier kunnen je misschien wel helpen met het dorst probleem :D
 
Welkom! Heel veel plezier met de auto! De IS200 lust wat, maar dan heb je ook wat :)
 
Welkom! En dorst is relatief h?. Het plezier wat je ervoor terugkrijgt ;) Maar ff serieus.. met m'n vorige, een IS200 automaat reed ik met rustig en anticiperend rijden 1:11. Daarbij niet 140 op de klok, maar veel rechterbaan en op de cruise control. Beetje meer linkerbaan, wat vaker hard optrekken, maar nog steeds anticiperend rijden ging het naar de 1:9 - 1:9,5.
 
Met mijn IS300Sx halen we 1 op 9,7 sinds aanschaf. Daar zitte lange ritten naar Oostenrijk, Frankrijk in maar ook kleine stukjes woon-werk in de regio.
Na de 1 op 6,7 met onze BMW 740 of de 1 op 5,9 met de BMW M3 zijnwij heel tevreden over het zuipgdrag van de IS300 niet verkeerd.
 
Dan heb je het wel over andere vermogens, ik vindt 1-9,5 nog al wat voor een 155pk, mijn Coupe Fiat rijdt 1 op 10 en op de snelweg 1 op 13 en dat met 225pk
 
Fastatje, er staat IS300Sx, dit betekend dat in zijn auto een 3 liter 6-in lijn ligt. a 215pk ongeveer.
 
ach je krijgt er idd een hoop plezier voor terug , maar elke dag 100 km met 1 op 10 wordt ik niet happy van.
En een auto met dit gewicht en vermogen moet gewoon 1 op 12/13 kunnen op de snelweg bij een lichte rechtervoet.
Klinkt niet veel maar het verschil met 1 op 10 is toch ongeveer 20 procent, wat op jaarbasis een boel poen is.


Maar jah momenteel is net 1 op oneindig aangezien ie het nog steeds niet doet.
 
Welkom, ik ben blij dat ik van dat soort gebruiken af ben......
Dat lijkt nogal betrekkelijk volgens de testen en afhankelijk van stad of veel snelweg..

Is de RX400h daarmee daadwerkelijk zo zuinig is als de fabriek beloofd? Nee, daarvoor lokt zijn krachtreserve toch teveel uit tot gas geven. We scoorden gemiddeld tussen de 1 op 9 en 1 op 10. De opgegeven 8,1 l/100km (1 op 12,3) is lastig haalbaar.
 
Dat is ook mogelijk op de snelweg. Met mijn IS300 SX 1:12 in Frankrijk gemiddeld gehaald. 's Ochtends naar werk bungelt ie zo rond de 1:13,5 bij 110 op de teller. Maar met optrekken en stadsverkeerd kom je gemiddeld op 1:10 uit. De 2.0 155 pk is niet veel zuiniger, want ook 6-cilinder, twee potten meer zuupt ook iets meer. Denk dat de moderne 6-cilinderblokken wel zuiniger zijn, maar of ze net zo lekker klinken en lopen, weet het niet :P