Even voorstellen

Avontuur

Hoort erbij
22 mei 2021
64
48
18
Dag forum,

Ik ben Rick, en sinds 2012 eigenaar van diverse Toyota Hybrids. Wij rijden nu een RAV4 nieuw model uit 2019 helemaal niets mis mee. Echter.. wij houden ook van het avontuur en kamperen ook. Onze trouwe Eriba caravan hebben we pas geleden ingeruild voor een nieuwe Fendt. Deze caravan is leeg 1614kg en Max laad is 2000kg. Er moet dus een nieuwe caravantrekker worden gezocht.
Middels dit forum hoop ik weer wat wijzer te worden mbt Lexus en dan met name de Lexus RX 450h de AWD kan 2000kg trekken begrijp ik. Ons budget zal toch tussen de 50 a 60 liggen een hele nieuwe gaat het niet worden. Maar 2017 a 2018 met weinig km moet wel mogelijk zijn.

Hopelijk zijn er wat leden met een Lexus RX 450h en ervaring met het trekken van een caravan en dit ook willen delen.

De RAV4 had geen problemen met de Eriba Nova, maar de Fendt wordt beladen een brug te ver. Ik verwacht met de Lexus een nog betere auto en trekker te rijden. Aanstaande maandag onze eerste proefrit met een 2017 450h

De lege Fendt wel op de plek neergezet vorige week met de RAV4.

9A3589BE-B8F2-46C5-9877-CE271056D662.jpeg
 
  • Leuk
Waarderingen: Verwijderd lid 3623

principaal

Hoort erbij
21 jan 2020
47
17
8
Mooi span!

zelf geen ervaring de RX alleen met de Lexus CT en GS. En met Toyota Landcruiser. De laatste heeft hier geen enkele moeite mee! probleemloos, hoog trekgewicht en 4wd.
 
  • Leuk
Waarderingen: Avontuur

Avontuur

Hoort erbij
22 mei 2021
64
48
18
Dankjewel, ja mooi span!
De Landcruiser zal er zeker geen problemen mee hebben. Maar de Hybrid Lexus heeft onze voorkeur op dit moment. Daarbij vermoed ik dat CO2 uitstoot laag houden wel belangrijk wordt, dat is maar een aanname van mij en speelt dan meer op de wat langere termijn. Kan er ook naast zitten!!
 

Avontuur

Hoort erbij
22 mei 2021
64
48
18
Ja gaat ook gebeuren Frank...
We hebben er twee gereden, rest .....nu nog de keuze...
Heb het ook even te druk, ga er volgende week mee verder en dan een klap op geven!

Rick

Ps het is hier wel rustiger als op het hybrid forum?
 
  • Leuk
Waarderingen: Arno