Even voorstellen

Crujor

Nieuw hier
16 mei 2024
1
2
3
36939DC4-A104-40CC-A526-D9070480D762.jpeg
Hallo allemaal!

Wij zijn als gezin nu al 2 jaar eigenaar van een Rx400h uit 2008 en we zijn er echt super blij mee, heerlijke vakantie auto!
We hebben hem gekocht op 200.000 en hebben er nu ongeveer 45.000 km mee gereden.
We hebben er weinig problemen mee gehad alleen tijdens de aanschaf maar dat viel gelukkig allemaal onder de koopovereenkomst met de dealer. 👍

Ik ben zelf op zoek naar wat meer informatie omtrent reparaties dus ik dacht ik ga het wat dichter bij de echte kenners zoeken!

Merk toch dat sommige garages moeilijk of niet aan bepaalde onderdelen kunnen komen.

We zijn nu op zoek naar 2 nieuwe achterschokbrekers omdat er eentje lekt en waarschijnlijk voor het bonkende geluid zorgt (hoop ik) rechtsachter als ik over drempels/hobbels rij.

Veel garages geven aan dat ze er geeneens aan kunnen komen en andere komen met astronomische bedragen.

Hopelijk heeft hier iemand tips!

Gr jordi

• Leuk
Waarderingen: ismo en Johno
Van een Lexus zijn en worden een stuk minder auto's afgeleverd dan van bijvoorbeeld een Opel Corsa. Daarnaast gaat het minder vaak stuk. Dat maakt dat het niet rendabel is, voor de aftermarket merken, om onderdelen te produceren. Onderhoudsdelen kun je bijvoorbeeld wel weer krijgen, want filters en remmen zijn altijd wel nodig. Maar zaken als schokdempers, sproeierpompjes of koplampen zijn wat anders. Een garage zal dus bij Lexus moeten bestellen en die bedragen zijn een stuk hoger. Daarnaast is het vaak zo dat een merk zo'n 15 jaar een model ondersteunt, daarna leveren ze vaak geen onderdelen meer.

Als tip: kijk eens op amayama.com, daar kun je zelf de originele onderdelen vinden en bestellen. Dit scheelt veelal een hoop. Enkel is het nadeel net weer, dat schokdempers - zover ik weet - niet naar NL verstuurd worden.

Bekijk bijlage 181696Hallo allemaal!

Wij zijn als gezin nu al 2 jaar eigenaar van een Rx400h uit 2008 en we zijn er echt super blij mee, heerlijke vakantie auto!
We hebben hem gekocht op 200.000 en hebben er nu ongeveer 45.000 km mee gereden.
We hebben er weinig problemen mee gehad alleen tijdens de aanschaf maar dat viel gelukkig allemaal onder de koopovereenkomst met de dealer. 👍

Ik ben zelf op zoek naar wat meer informatie omtrent reparaties dus ik dacht ik ga het wat dichter bij de echte kenners zoeken!

Merk toch dat sommige garages moeilijk of niet aan bepaalde onderdelen kunnen komen.

We zijn nu op zoek naar 2 nieuwe achterschokbrekers omdat er eentje lekt en waarschijnlijk voor het bonkende geluid zorgt (hoop ik) rechtsachter als ik over drempels/hobbels rij.

Veel garages geven aan dat ze er geeneens aan kunnen komen en andere komen met astronomische bedragen.

Hopelijk heeft hier iemand tips!

Gr jordi
Welkom op het forum Jordi! Fijn dat de RX400h bevalt! Qua schokbrekers kun je voor KYB kijken. Deze maken ook de schokdempers voor Toyota/Lexus. Zie hier het aanbod op Autodoc . Qua pricing vallen ze best mee. Bij de dealer is het inderdaad een ander verhaal, onlangs kreeg ik een quote van 1400 euro voor twee schokdempers voor te vervangen op mijn 3GS.

• Leuk
Waarderingen: D43m0n
Hoi Jordi,

wellicht brengen niet nieuwe onderdelen uitkomst.
Zoals bijvoorbeeld via dit bedrijf