even voorstellen

Welkom op het forum Sjors met al jouw Lexus'ervaring.
Zo'n NX450h+ (president) heb ik als leenwagen mee gehad van Lexus A'dam en kan me voorstellen, dat je zoiets overweegt.
Succes.
mvg,

Weet iemand hoeveel KILOMETR je kunt rijden
Open volle tank benzine volle accu ( dus alle bij leeg rijden )
In een NX 450h+

Weet iemand hoeveel KILOMETR je kunt rijden
Open volle tank benzine volle accu ( dus alle bij leeg rijden )
In een NX 450h+
Je vraag is vrij simpel maar het antwoord is wel wat complexer. Het maakt nogal een verschil op wat voor soort wegen je rijdt, hoe hard je rijdt, veel accelereren en remmen etc. Het hybride systemen zit ingenieus in elkaar. Op de snelweg met 130km/u of 100 km/u zijn de cijfers anders dan binnen de bebouwde kom of op N wegen.

Je zou even kunnen checken of er al door gebruikers ervaringen op bijvoorbeeld AutoWeek worden gedeeld qua verbruikscijfers.

Ik rijd ca. 40% snelweg en 60% stad/provinciale weg (50 - 80 km/u). Op benzine zou ik ±675km moeten kunnen rijden en elektrisch nog eens 65km.

Jarno

• Leuk
Waarderingen: Johno
Volgens mij zou het nog verder moeten kunnen want als ik met 100 over de snelweg rijd zie ik een verbruik van 15.5 tot 18 km / L. Dat zou betekenen dat ik met een 55 liter tank 850 km zou kunnen rijden. Ik heb nog geen hele lange ritten ermee gemaakt maar tot dusver is de NX 450h+ verrassend zuinig. Hij trekt ook enorm soepel op door de sterkere elektromotoren en hij is erg stil van binnen. Daar kunnen ze bij dat merk van die meneer met die opgestoken rechterarm nog wat van leren. :devilish:

Jarno

• Leuk
  • Haha
Waarderingen: Dirk_S en Johno