Even voorstellen

chrislexus

Nieuw hier
2 mei 2025
2
1
3
Beste Lexus rijders,
Mijn naam is Chris en ik ben sinds kort eigenaar van deze Lexus RX400h! Mijn vorige auto was een bmw e39 touring en ik wou graag wat geheel anders, dat is gelukt volgens mij ;) Hoe verknocht ik ook was aan de e39 is dit een waardige opvolger, wat een heerlijke auto!
Nu heb ik wel meteen een vraag: Gisterenavond in het donker viel mij op dat ik weinig zicht had over de knoppen, de radio plus tellerbak zijn netjes verlicht maar ik vroeg mij af of de knoppen van o.a. de pookconsole, de besturing van map-dest-menu enz ook verlicht dienen te zijn. Op de foto heb ik aangeven wat ik bedoel.
Wie weet kunnen jullie mij hiermee helpen. Alvast dank en groet Chris

Bijlagen

• lexus RX400H.jpg
    lexus RX400H.jpg
    232,4 KB · Weergaven: 29
  • dashboard.jpg
    dashboard.jpg
    310,8 KB · Weergaven: 30
  • Leuk
Waarderingen: Lexus4me
Ja, die dienen verlicht te zijn. Wel vreemd dat ze er allemaal uit liggen. Ik weet niet welk jaartal en hoeveel kms, maar de lampjes zijn waarschijnlijk stuk in je oudere RX door leeftijd. Hoogstwaarschijnlijk zijn dit ledjes en die kun je niet heel makkelijk vervangen, dat kan alleen met solderen. Of de kompleet achterliggende printplaatjes vervangen per knoppen groep.
Eerste even zekeringen nakijken en of alles wel goed is aangesloten!

• Leuk
Waarderingen: chrislexus en MartinK
Allemaal kapot?
Ledjes ? … die gaan lang mee.

Dan denk ik ook eerder aan een zekering
Ik heb in het dashboard van mijn 2011 LS al ledjes moeten vervangen, dus helaas gaan ze niet een autoleven mee, dat zou minimaal 20 jaar moeten zijn, bij mij was dat in 2022, dus 11 jaar. Het advies is om de helderheid op de middelste stand te houden. Veel mensen hebben de helderheid van de dashboard verlichting op maximaal staan en dat verkort de levensduur aanzienlijk.

V.w.b. de zekering is dat bij een Lexus/Toyota een zeldzame gebeurtenis. Tenzij iemand achter het dasboard heeft zitten knutselen of een Steenmarter honger heeft gehad.

Dank allen. Het gaat om een Lexus bj 2007 met 144000km in ice green
Auto is in top conditie voor zover ik het bij een Lexus kan inschatten. Wat ik vergeten ben te zeggen is dat de knoppen op mijn stuur ook niet verlicht zijn. Zelf denk ik ook aan een zekering, nu nog even de vraag waar ik die kan vinden. Auto is geïmporteerd uit zweden en dus onleesbare boekjes....