Aanvullende ervaring mbt wintersport:
Ruimte was met drie man goed te doen al was het natuurlijk lang niet zo riant als mijn Corolla-sedan. Verbruik was, ook bij m.i. gematigde snelheden rond de 140 km/u, op de autobahn natuurlijk wat verhoogd: afhankelijk van de chauffeur tussen de 6,5 en 7,0 l/100km. Op de bergweg tussen F?gen en Hochf?gen, met uitgebreid gebruik van de sportstand omhoog, de B-versnelling naar beneden en drie tot vier volwassenen ging het al snel richting de 8,0.
Aan vermogen zowel op de autobahn als in de bergen niets te klagen. De rust op constante snelheden is weldadig, het verhoogde geluidsnivo in de bergen te verwachten. Bij Frankfurt zonder veel misbaar nog even de 190 km/u op de teller aangetikt "omdat het kan".
Aangezien we in een oude boerderij nogal achteraf logeerden, heb ik flink door de sneeuwmodder gekacheld, zowel bergop als -af. Ik was verbaasd van de enorme hoeveelheid grip en het effect van de neutrale gewichtsverdeling van de CT maarrr...
Let verdomde goed op dat je niet met de neus naar beneden komt te staan als je niet kan doorrijden om te keren: Achteruit kom je geen serieuze helling op. Ik heb dit op dag ??n op een hellinkje van rond de 20% tot mijn schaamte mogen ervaren om vervolgens door de shovel van de verhuurder opgesleept te worden.
Heb inmiddels ook al de nodige schade gescoord: een barstje door steenslag in de ruit in Duitsland en een veeg over een hoek van de voorbumper vanwege een jaloerse, agressieve of schele patat die op de Nederlandse snelweg te kort invoegt.