Even voorstellen

Bacchus

Nieuw hier
19 feb 2012
24
0
0
Hallo allemaal,

Mijn naam is Hans, 31, software engineer bij een grote toko. Ik rijd sinds jaar en dag Toyota (Corolla E10 en E15) en nu dus de luxe-broer. ;)
Na lang (meer dan een half jaar vanwege wat communicatieprobleempjes) wachten is mijn nieuwe leaseauto binnen: Een Sienna Brown CT-200h Business Line Pro met LED-dimlicht en navigatie. Foto's volgen..
 
Hoi en welkom :) Mooie combo! Ik kijk uit naar de foto's.
 
Welkom Hans!

:photo: en ervaringen meer dan welkom, plezier met de aanwinst!
 
Hoi Hans, welkom op het forum.

Fijn om te horen dat je voor de grote mannen Toyota ben gegaan!
 
En nu met een plaaike:


DSC_3511.jpg by BBacchus, on Flickr

Ervaringen tot nu toe:
Het ergste aan de CT-200h is eigenlijk dat mijn dagelijkse verkeer zich vrijwel uitsluitend (85%) op de snelweg afspeelt: Hoewel hij dat niet verkeerd doet, komt de auto daar eigenlijk niet helemaal tot zijn recht. Ik heb heel erg het gevoel van de reclame, dit is duidelijk een auto die je voor je plezier rijdt. Bediening is heerlijk: goed stuurtje dat lekker reageert. Ik dacht dat ik de drivemode-knop nutteloos zou vinden maar ik wissel regelmatig van modus. De CT is ook duidelijk "sportief" geveerd, leuk op binnenwegen maar op matige snelwegen (A27..) op den duur wat vervelend.

Wat serieus negatief opvalt is dat wind- en bandengeluid (17" + winterbanden) op de ??n of andere manier vrij sterk in het interieur doordringen, meer dan in de Corolla E15. Dit is vooral opvallend omdat de geluidsisolatie wel degelijk prima is, wat je merkt als een automobilist naast je flink gas geeft of als er een ambulance langsrijdt.

Het voor mij bekende navigatiesysteem werkt prima, kaarten zijn goed bij, voice control werkt aardig, bluetooth heb ik nog niet veel gebruikt maar werkt tnt goed. Licht- en regensensors ontlasten zeker de bestuurder maar zitten er soms ook even naast. LED-dimlicht is een must-have!

Verbruik met 85% vrijwel fileloze snelweg is zoals te verwachten: 6,0 ? 6,1 l/100km bij maximumsnelheden van 120 ? 130 km/u.

Ik ben benieuwd wat wintersport volgende week gaat brengen..
 
wat het onderstel en bandengeluid:

Standaard worden er volgens mij oem bridgestones gemonteerd, deze maken sowieos veel lawaai en nemen wat comfort weg, je zou over kunnen stappen naar conti contact2 of michelins ps3, deze zijn stiller en geven je veel meer comfort.
 
Aanvullende ervaring mbt wintersport:

Ruimte was met drie man goed te doen al was het natuurlijk lang niet zo riant als mijn Corolla-sedan. Verbruik was, ook bij m.i. gematigde snelheden rond de 140 km/u, op de autobahn natuurlijk wat verhoogd: afhankelijk van de chauffeur tussen de 6,5 en 7,0 l/100km. Op de bergweg tussen F?gen en Hochf?gen, met uitgebreid gebruik van de sportstand omhoog, de B-versnelling naar beneden en drie tot vier volwassenen ging het al snel richting de 8,0.
Aan vermogen zowel op de autobahn als in de bergen niets te klagen. De rust op constante snelheden is weldadig, het verhoogde geluidsnivo in de bergen te verwachten. Bij Frankfurt zonder veel misbaar nog even de 190 km/u op de teller aangetikt "omdat het kan".
Aangezien we in een oude boerderij nogal achteraf logeerden, heb ik flink door de sneeuwmodder gekacheld, zowel bergop als -af. Ik was verbaasd van de enorme hoeveelheid grip en het effect van de neutrale gewichtsverdeling van de CT maarrr...
Let verdomde goed op dat je niet met de neus naar beneden komt te staan als je niet kan doorrijden om te keren: Achteruit kom je geen serieuze helling op. Ik heb dit op dag ??n op een hellinkje van rond de 20% tot mijn schaamte mogen ervaren om vervolgens door de shovel van de verhuurder opgesleept te worden. :(
Heb inmiddels ook al de nodige schade gescoord: een barstje door steenslag in de ruit in Duitsland en een veeg over een hoek van de voorbumper vanwege een jaloerse, agressieve of schele patat die op de Nederlandse snelweg te kort invoegt.
 
Leuk om je ervaring t horen, maar achteruit de helling op had ik nit verwacht.... Vooruit ging wel goed?
 
V??ruit gaat als een dolle. :) Heel goed dus.
Het probleem is nl. dat in de achteruit de verbrandingsmotor niet kan draaien (die zou de tractie-elektromotor tegenwerken) en dat de accu alleen maar een beperkte stroom schijnt te kunnen leveren.
 
Ohh ok dat wist ii niet, me ouders hebben de auris maar ik rij idd nooit zo hard achteruit dat ik de verbrandingsmotor nodig heb gehad. Maar ook goed om teweten dus :)