Even voorstellen

Bacchus

Nieuw hier
19 feb 2012
24
0
0
Hallo allemaal,

Mijn naam is Hans, 31, software engineer bij een grote toko. Ik rijd sinds jaar en dag Toyota (Corolla E10 en E15) en nu dus de luxe-broer. ;)
Na lang (meer dan een half jaar vanwege wat communicatieprobleempjes) wachten is mijn nieuwe leaseauto binnen: Een Sienna Brown CT-200h Business Line Pro met LED-dimlicht en navigatie. Foto's volgen..

Hoi en welkom :) Mooie combo! Ik kijk uit naar de foto's.

Welkom Hans!

:photo: en ervaringen meer dan welkom, plezier met de aanwinst!

Hoi Hans, welkom op het forum.

Fijn om te horen dat je voor de grote mannen Toyota ben gegaan!

En nu met een plaaike:

DSC_3511.jpg by BBacchus, on Flickr

Ervaringen tot nu toe:
Het ergste aan de CT-200h is eigenlijk dat mijn dagelijkse verkeer zich vrijwel uitsluitend (85%) op de snelweg afspeelt: Hoewel hij dat niet verkeerd doet, komt de auto daar eigenlijk niet helemaal tot zijn recht. Ik heb heel erg het gevoel van de reclame, dit is duidelijk een auto die je voor je plezier rijdt. Bediening is heerlijk: goed stuurtje dat lekker reageert. Ik dacht dat ik de drivemode-knop nutteloos zou vinden maar ik wissel regelmatig van modus. De CT is ook duidelijk "sportief" geveerd, leuk op binnenwegen maar op matige snelwegen (A27..) op den duur wat vervelend.

Wat serieus negatief opvalt is dat wind- en bandengeluid (17" + winterbanden) op de ??n of andere manier vrij sterk in het interieur doordringen, meer dan in de Corolla E15. Dit is vooral opvallend omdat de geluidsisolatie wel degelijk prima is, wat je merkt als een automobilist naast je flink gas geeft of als er een ambulance langsrijdt.

Het voor mij bekende navigatiesysteem werkt prima, kaarten zijn goed bij, voice control werkt aardig, bluetooth heb ik nog niet veel gebruikt maar werkt tnt goed. Licht- en regensensors ontlasten zeker de bestuurder maar zitten er soms ook even naast. LED-dimlicht is een must-have!