Even voorstellen

Leon

Hoort erbij
2 aug 2010
65
0
0
Hallo allemaal, ik ben 20 jaar en sinds een maandje de trotse eigenaar van een IS200.
Vorige week xenon erin laten zetten (ik ben nog niet zo handig :oops: ) en nu op zoek naar nieuwe koplampen.. Deze zijn helemaal geel en lelijk en oud en ik wil gewoon heldere zodat ze hetzelfde zijn als mijn achterlichten (kraakhelder). Ik heb ze geprobeerd te poetsen met mcguire(sp?) maar dat hielp niet erg en ze zijn nu nog steeds lelijk.. Heeft iemand hier nog ervaring mee of zal ik het gewoon bij de Lexus dealer proberen? Op het internet lijkt niemand ze verder te verkopen, behalve 2e hands dan maar daar heb ik niet zo'n trek in.
Foto's komen vanavond als ik thuis ben!

ps: ronald veen, woon jij niet in spijkenisse? Ik ben er 1 van de fam. groen ;)



Hier is die dan:

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
Welkom, Leon!

Mooie aankoop! Ooit zal ik er ook 1 hebben (of een Altezza ;) ). Ik las op een andere forum dat iemand tandpasta had gebruikt om z'n lampen weer mooi helder te krijgen... wat voor effect dit heeft op latere stadium zou ik niet weten..
 

Leon

Hoort erbij
2 aug 2010
65
0
0
Tandpasta? Whatever floats your boat, zou ik zeggen.. Als het hetzelfde effect op je lampen heeft als op je tanden, zal het aan het begin wel mooi geweest zijn maar dan na een paar dagen weer wat minder.

Heb je toevallig foto's na afloop gezien of was hij er tevreden mee?
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
Ja, ik dacht precies hetzelfde.. zou het zelf niet gaan proberen, maarjah... nee, geen foto's hij was er wel tevreden mee... Maarjah.. ik zou zeggen.. als je toch nieuwe gaat halen dan zou ik het voor de gein wel proberen... :mrgreen:
 

Leon

Hoort erbij
2 aug 2010
65
0
0
Ja daar heb je inderdaad wel een goed punt.. Ik weet niet of ik evt nog iets terug kan krijgen voor m'n oude koplampen? Of misschien dat ik ze weer terug zet als ik mn IS verkoop en dan m'n nieuwe lampen op marktplaats verkoop bijvoorbeeld.
 

Lrd

Hoort erbij
22 jul 2010
39
0
0
polijsten is idd een optie voor je koplampen, heb ik ook al vaker gedaan. Je moet je machine nie op hoge toeren zetten, dan worden je lampen te warm.

Ik gebruik chemical guys of smartwax producten. http://www.dmcarpolish.be/webshop. (als de link nie mag, dan verwijder die maar)
 

Leon

Hoort erbij
2 aug 2010
65
0
0
Lrd, van mij mag het :roll:

Maar is het dan niet zo dat het maar tijdelijk is en dan na een paar weken/maanden weer geel wordt?
Welke wax zou ik dan nodig hebben?
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Welkom! Er zijn tal van producten om je koplampen te polijsten. googlen op headlight restoration of headlight polish en dan komt er een heleboel. Ik had toen zo'n link, maar die kan ik niet meer vinden :evil:

Ze kosten nieuw een aardige duit hoor!
 

Leon

Hoort erbij
2 aug 2010
65
0
0
Dat is waar. Kan je proberen die link te vinden? Er zijn zo veel verschillende op google.. Geen idee welke ik dan nodig zou hebben. Ik heb al iets van meguiar restoration kit maar dat werkte niet.
 

Leon

Hoort erbij
2 aug 2010
65
0
0
Jelmer, bedankt voor de website.

Ben helaas nog steeds niet toegekomen om iets te proberen.
Ik heb al Meguiars PlastX gebruikt erop maar dat haalde niet erg veel uit.

Op die site heb je het over de Crystal View Chemicals neem ik aan? En dan die van 29.95 dollar?
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Ja, heb het zelf alleen nog niet geprobeerd. Al mijn koplampen zijn nog van glas :p

Maar van anderen in de US heb ik er wel positieve reacties over gekregen
 

Leon

Hoort erbij
2 aug 2010
65
0
0
Ok :) Als ik het glassex verhaal geprobeerd heb en het werkt niet ga ik dat maar eens bestellen.
 

Bijlagen

  • Lexus_IS250_09-1024.jpg
    Lexus_IS250_09-1024.jpg
    59,5 KB · Weergaven: 36