Expansie-vat koelvloeistof

SC430 almelo

Heel actief
13 jun 2011
501
61
28
Geachte leden,zou graag willen weten wat een expansie-vat voor koelvloeistof kost[nieuw],voor mijn GS430 uit 2000.

Heb een klein scheurtje op de overgang van boven-deel naar het doorzichtige deel[naad],lekt maar minimaal gelukkig.

Ik heb dit nog nooit meegemaakt,erg vreemd.

Kort gezegd,mot een nieuwe hebben.
 

SC430 almelo

Heel actief
13 jun 2011
501
61
28
Lexus Zwolle gebeld,nieuwe kost 330 euro incl.WTF....is ie van goud ofzo!!

Lijmen met 2 componenten ook geen succes,ook al geprobeerd.

Mike weet jij of het expansievat van een gs300 ook hetzelfde is als een gs430,met zelfde bouwjaar?[2000]
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Nee, dat lijkt van niet. Bij GS300 (JZS160) 2000 zit het reservoir in het frame van de fans verwerkt (1 geheel dus). Lekker handig...

Bij de UZS161 (430) 2000 is het een separaat part.
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Op US forum lijkt dit wel succesvol te werken; JB Weld - Waterweld. Maritieme toepassing / watertanks, etc.

disagree. there is an epoxy that will work. its called waterweld by jbweld. i used it to repair a 6" long crack with a gap in a plastic radiator. it held under radiator pressure expansion/contraction and extreme heat without breaking a sweat. the stuff is simply amazing and sticks to plastic with ease. i drove the car for 6 months with it and sold it with it. just skuff up the area with rough sandpaper and apply it takes only a couple hours to cure and i promise it wont leak.

http://www.depagoes.com/JB-Weld--Cold-Welding-.html (ff ter info)

Kost een tientje zo te zien: http://www.etsy.com/nl/listing/172815123/j-b-weld-waterweld-epoxy-putty-stick?ref=market
 
Laatst bewerkt:

SC400nl

Stamgast
22 dec 2013
1.635
155
63
aha , ik heb dus ook een lek vat en idd gelezen dat er al van alles was geprobeerd maar niets hield erg lang , dus in mijn geval eentje uit de US besteld
Ik ben wel naar de Toyota geweest om te vragen of ze een expansie vat konden bestellen en daaruit bleek dat een complete set incl level sensor slangen en dop goedkoper was dan de losse tank
dus als je een tank gaat bestellen , vraag dat even na

nu las ik ook dat men onderdelen besteld uit andere EU landen ivm 30% goedkoper , kunnen jullie daar wat info over geven ?
meeste onderdelen kan ik wel bij de Toyota dealer bestellen omdat ik al een oude Lexus heb maar specifieke onderdelen niet
Sewell US rekent erg hoge shipping cost maar een goede site om onderdeel nummers te vinden
 

SC430 almelo

Heel actief
13 jun 2011
501
61
28
Hey Mike is deze prijs in Nederland? En zoja,waar kan ik deze bestellen?
Ik vraag dit,omdat je de prijs van 243,12 in euro's hebt neergezet.Hoe kom je aan deze prijs?
Heb lexus Zwolle al gebeld en als ze het nummer invoeren als Toyota-onderdeel komt het toch als lexus-onderdeel tevoorschijn met de mooie prijs van 338 euro's!! Help me out,thank's
 
Laatst bewerkt:

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Prijs komt van Toyo onderdelensite (Toyota en Lexus partnummers), maar lijkt niet representatief voor de Europese markt...