Extra set wielen/tpms.

Marco Branderhorst

Nieuw hier
5 dec 2022
2
1
3
Vraagje.
Ik heb n extra set wielen met winterbanden.
Originele Lexus velgen met originele tpms sensoren.
Zomer wielen ook velgen origineel met originele tpms.

Nu blijkt de NX geen 2 sets op te kunnen slaan ,en dat dus bij wisselen van zomer naar winter elke x een bezoek aan de garage volgt ivm resetten /inlezen tpms 😳😳

Iemand ervaring dat t wel moet kunnen?
 

Arbitrator

Heel actief
25 jun 2017
951
496
63
Vraagje.
Ik heb n extra set wielen met winterbanden.
Originele Lexus velgen met originele tpms sensoren.
Zomer wielen ook velgen origineel met originele tpms.

Nu blijkt de NX geen 2 sets op te kunnen slaan ,en dat dus bij wisselen van zomer naar winter elke x een bezoek aan de garage volgt ivm resetten /inlezen tpms 😳😳

Iemand ervaring dat t wel moet kunnen?
Je zult een handheld moeten aanschaffen die de sensoren kan uitlezen dan bij je auto kan inleren.
 

Johno

Actief
23 jan 2022
439
188
43
Dat komt mij niet bekend voor. Daarbij moet ik zeggen dat ik het wisselen ook aan de dealer overlaat. Het staat mij echter bij dat het een eenmalige inleesactie was. Als ik weer eens bij de dealer ben wil ik het wel navragen, het maakt mij nieuwsgierig hoe dit precies zit.
 

Arbitrator

Heel actief
25 jun 2017
951
496
63
Dat komt mij niet bekend voor. Daarbij moet ik zeggen dat ik het wisselen ook aan de dealer overlaat. Het staat mij echter bij dat het een eenmalige inleesactie was. Als ik weer eens bij de dealer ben wil ik het wel navragen, het maakt mij nieuwsgierig hoe dit precies zit.
Het ligt er aan welk systeem je hebt.
Wanneer je het 'real time'-systeem hebt en dus per band kan zien hoeveel spanning er opstaat, dan moeten de sensoren ingelezen worden.

In het geval dat je een goedkoop model hebt (zoals ik) en er maar 1 set geconfigureerd moet worden, dan moeten bij elke wielenwissel de sensoren weer opnieuw ingelezen worden. Dit wordt gedaan door met een handheld de wielen af te gaan om vervolgens de ontvangen gegevens in te laden in de auto via de OBD2-poort.
Carrec in Soesterberg heeft speciaal voor mij(n auto) zo'n handheld aangeschaft om dit te kunnen doen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Johno

Darkmatter

Actief
18 nov 2017
306
249
43
Het is van n NX F-sport 2014.
Niet t kaalste model zou je zeggen.
Dat zegt niet veel, mijn 2016 RX kan ook maar één set onthouden. Maar als je de codes van de sensoren eenmaal weet kun je ze met een Carista OBD lezer er zelf inzetten als je de banden wisselt, heb ik afgelopen maandag ook gedaan.

Jarno
 
  • Leuk
Waarderingen: Arbitrator