(Extra) Startonderbreker of Peilzender/Autovolgsysteem

sanookh

Actief
23 mrt 2024
295
317
63
Naar aanleiding van deze posting:

https://forum.lexusforum.nl/threads/mijn-nx-450h-is-geluidloos-gestolen.180539/

heb ik besloten dat ik een extra beveiliging in mijn NX wil laten installeren om diefstal te voorkomen of op te kunnen lossen.

Ik heb begrepen dat er 2 opties zijn: een extra startonderbreker of een autovolgsysteem/peilzender. De startonderbreker zou op een kleine 500 euro uitomen, een autovolgsysteem/peilzender op zo'n 700 tot 900 euro.

Een startonderbreker heeft mijn voorkeur omdat dit de diefstal kan voorkomen. Een volgsysteem/peilzender zou onklaar gemaakt kunnen worden zodat je de auto alsnog niet meer kan lokaliseren na een diefstal. Dan heb je geinvesteerd maar ben je alsnog alles kwijt. En een startonderbreker is ook nog eens de goedkoopste oplossing. Nadeel van een startonderbreker is dat er een extra kastje aan je sleutelbos komt voor het gebruik met de extra startonderbreker waardoor meer gewicht/volume in mjn broekzak.

Zijn er mensen met ervaring met zo'n startonderbreker en/of peilzender/autovolgsysteem? Zijn er specifieke voor- of nadelen en/of dingen waar ik rekening mee moet houden?

• Leuk
Waarderingen: Lexus4me
Naar aanleiding van deze posting:

https://forum.lexusforum.nl/threads/mijn-nx-450h-is-geluidloos-gestolen.180539/

heb ik besloten dat ik een extra beveiliging in mijn NX wil laten installeren om diefstal te voorkomen of op te kunnen lossen.

Ik heb begrepen dat er 2 opties zijn: een extra startonderbreker of een autovolgsysteem/peilzender. De startonderbreker zou op een kleine 500 euro uitomen, een autovolgsysteem/peilzender op zo'n 700 tot 900 euro.

Een startonderbreker heeft mijn voorkeur omdat dit de diefstal kan voorkomen. Een volgsysteem/peilzender zou onklaar gemaakt kunnen worden zodat je de auto alsnog niet meer kan lokaliseren na een diefstal. Dan heb je geinvesteerd maar ben je alsnog alles kwijt. En een startonderbreker is ook nog eens de goedkoopste oplossing. Nadeel van een startonderbreker is dat er een extra kastje aan je sleutelbos komt voor het gebruik met de extra startonderbreker waardoor meer gewicht/volume in mjn broekzak.

Zijn er mensen met ervaring met zo'n startonderbreker en/of peilzender/autovolgsysteem? Zijn er specifieke voor- of nadelen en/of dingen waar ik rekening mee moet houden?
Goede vraag!!
Naar aanleiding van hetzelfde topic ben ik ook aan het denken gezet.
Aanvullend: ik lees wel eens dat een peilzender/tracker/tag gevonden kan worden door kwaadwillenden.
Klopt dit?

Goede vraag!!
Naar aanleiding van hetzelfde topic ben ik ook aan het denken gezet.
Aanvullend: ik lees wel eens dat een peilzender/tracker/tag gevonden kan worden door kwaadwillenden.
Klopt dit?
Dat denk ik wel
Een volgsysteem/peilzender zou onklaar gemaakt kunnen worden zodat je de auto alsnog niet meer kan lokaliseren na een diefstal. Dan heb je geinvesteerd maar ben je alsnog alles kwijt.
Dus dat lijkt me een nadeel van zo'n volgsysteem, plus dat het eigenlijk mosterd na de maaktijd is. Beter lijkt me om de diefstal te voorkomen, dan zou je bij een extra startonderbreker uitkomen. Zou mooi zijn als er een stickertje op de auto geplakt kan worden zodat duidelijk is dat er een extra startonderbreker in zit.

ik heb er een ingebouwd , een startonderbreker met afstandsbediening kosten 250,- werkt perfect enige nadeel is dat de zenders opnieuw ingesteld moeten worden

• Leuk
Waarderingen: D43m0n
De mijne heeft ook extra startonderbreking, extra motorkap beveiliging, terugvindsysteem en als klap op de vuurpijl kan ik de auto op afstand blokkeren. Als ik op de knop druk dan stopt de auto er mee de eerstvolgende keer dat hij stilstaat, uiteraard niet onder het rijden, dat zou gevaarlijk kunnen zijn.
Ergens op een geheime plaats is een kastje ingebouwd dat ik niet kan vinden. Zit wel een abonnement bij van zo'n €125.00 per jaar, valt mee vind ik.
Alles zat er al in toen ik hem kocht, de verzekering eist dat ook i.v.m. de hoge nieuwwaarde. (Auto van na 2012 en boven €120.000.-- nieuw toentertijd...)

Screenshot_20251105_161622_Faringwell.jpg