F Sport veren

Bill

Nieuw hier
15 dec 2010
8
0
0
Ik ben sinds kort de trotse eigenaar van een Lexus IS220d executive van begin 2008.

Momenteel heb ik winterbanden op de originele 17 inch velgen laten plaatsen en wanneer het terug warmer wordt ben ik van plan nieuwe velgen (18/19") aan te kopen met zomerbanden.

Nu zou ik die dan wel wat willen verlagen maar ook niet teveel.

Op internet zag ik dat het mogelijk is de F-Sport veren te kopen waardoor hij een 2-3cm lager ligt, wat ik persoonlijk al voldoende vind.

Op de website van Lexus zie ik dat je de veren apart kunt aankopen en dat deze ook op de originele dempers passen.

Heeft iemand van jullie hetzelfde gedaan en wat zijn jullie ervaringen hierbij?
 

peterhalling

Hoort erbij
11 jan 2010
49
0
0
Ha Bill,

Ik heb onlangs de veren en dempers vervangen door de F-sport variant. Mijn ervaringen zijn louter positief. Het ging mij wat minder om het optische, meer om de wegligging. En die is met een factor 10 verbeterd. Ik zit nu met mijn IS op het niveau van mijn vorige auto (BMW 3 serie met M-sport onderstel). Daarnaast staat de auto inderdaad wat lager.

gr Peter
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
verlaging met de fsport veren (gemaakt door eibach) is het zelfde als een eibach pro kit voor de is250, dus ik zou gewoon net als arjan de eibach veren eronder laten zetten. En als het goed is zijn de eibachs iets comfortabeler.