Filter van de HV hybride accu schoonmaken. DIY.

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.337
4
1.198
113
Ik dacht bij mezelf laat ik eens gek doen en de filters voor mijn hybride accu schoonmaken. Het betreft hier een LS 500h, 7 jaar oud met 120.000km.
Mijn wagen heeft twee filters, links en rechts naast de achterbank, ze zijn zeer goed te bereiken.

a.jpg

Met zo'n plastic "breekijzer" zijn de filters er gemakkelijk uit te halen, zonder dat je de auto beschadigd.

b.jpg

Met perslucht heb ik de filters vanaf de achterkant (uiteraard) doorgeblazen, en het resultaat? Niets, nada, noppes, nog geen minuscuul stofje zag ik er uit komen.
Geen wonder dat de dealer dit niet standaard doet, het is niet nodig, althans bij de mijne. Weer wat geleerd....

c.jpg

Ik heb wel eens wat filmpjes gezien van de coolfan van het accu-pakket waar toch nog best wat stof terecht komt. Deze via de kofferbak voor de IS300h (o.a.) te bereiken na wat panelen te verwijderen. Misschien onterecht maar ik zou verwachten dat ook bij een LS deze fan nog best wat stof kan bevatten.

Ik maak me geen zorgen. Mijn LS is van 2011 tot 2015 van een ouder echtpaar geweest en van 2015 tot 2021 van een nog ouder echtpaar (en nu van een oud mannetje šŸ¤£), altijd binnengestald geweest en geen honden of katten. Als ik met een felle ledlamp door de roosters schijn zien ze er brandschoon uit. Tenzij iemand mij verteld dat dit een echt risico is laat ik het zo.

• Haha
  • Leuk
Waarderingen: ThinlaneT en D43m0n