Fluitje onder het rijden.

spiek81

Nieuw hier
30 dec 2012
4
0
0
Hallo mensen,

Een vraag waar misschien iemand bekend mee is.

Vanaf een snelheid van 30 a 40 km/u begint de IS 200 te fluiten met de ramen dicht hoor je het niet maar met raam open hoor je het duidelijk het lijkt van de achterkant te komen.

Heb de wiellagers al gecontroleerd maar daar zit geen speling op.

Misschien klinkt dit iemand bekend in de oren en kan die mij op weg helpen voor dat ik alles los maak.

Alvast bedankt,
Bas :hi:
 
Hallo Bas

Heb een soort gelijke ervaring met mijn LS,
dacht dat het aan de wiellagers lag maar het probleem werd veroorzaakt door mijn banden

Deze waren bijna aan vervanging toe en al enkele jaren oud omdat ik niet zo gek veel kilometers rij per jaar.
De Michellin's die er toen onder zaten hadden de rare neiging om te gaan 'zingen' als ze oud en bijna versleten zijn, dit geluid klonk ongeveer als versleten wiellagers, maar op het moment dat mijn banden vervangen waren
was dit verdwenen
 
Vanaf een snelheid van 30 a 40 km/u begint de IS 200 te fluiten met de ramen dicht hoor je het niet maar met raam open hoor je het duidelijk het lijkt van de achterkant te komen.
Ik ervaar dit ook, met name als het erg koud is. Het is wel een bekend gegeven en wordt gerelateerd aan het differentieel. Zou het dat zijn, hoor je het opkomen bij 30-60 kmph en neemt weer af bij hogere snelheid.

Het 'fluiten' zou overigens geheel moeten verdwijnen als de auto opgewarmd is.Eventueel kun je nog denken aan verversen of ander type differentieel olie.
 
He mensen bedankt voor jullie snelle reactie,

Ik denk niet dat het aan de banden ligt bij de vorige set banden had ik er namelijk ook al last van.

Differentieel ga ik zeker na kijken, volgens mij maakt het niet uit of het warm of koud is en het geluid verdwijnt ook niet bij hogere snelheid.

Heeft hier iemand ervaring met het vervangen van de differentieel olie?

Bedankt voor jullie hulp. :worship:
 
Nja..dan is het de vraag of het je differentieel is... Maar goed, verversen kan geen kwaad om uit te sluiten wellicht.

Procedure:
- rij de auto een beetje warm 5-10 mins, olie loopt dan beter weg.
- achterkant differentieel: onderkant links drain-bout, bovenkant rechts vul-bout.
- draai altijd eerst de vul-bout los, voordat je aan de onderste komt! Kan wat kracht kosten.. Eventueel heb je extensie nodig.
- draai daarna de drain-bout los en laat de olie weglopen. Check de onderkant v/d/ drain-bout (magnetisch) op metaaldeeltjes en haal deze weg.
- drainbout weer vast en dan aan bovenkant vullen via dunne slang/pompje (anders kom je er niet goed bij), vol is vol.
- gebruik API GL-5 SAE 90 mineraal of synthetisch 80W90 (+/- 1.5 liter ofzoiets).
- aanhaal moment: 48Nm

Vervang bij voorkeur ook de knel/borgringen van de vul/drain-bouten (2 x crush washers) partno: 12157-10010
 
In het diff van een 200 gaat net niet helemaal 1liter in.
Ik heb het zelfde gehad dacht ook wiel lagers maar was het niet

Heb toen me bak en diff olie ververst en het is nu over.
Alleen als ik in ze 6rij en geef gas dus dat er kracht op me bak staat zoemt hij nog iets maar das niet echt hinderlijk ofzo.

Dus voor je diff 1liter olie
En je bak 1,9 liter olie
Is wel prijzige olie mja je rijd Lex dus bent het wel gewend dat alles geld kost.
 
Bedankt voor jullie info,

Ik ga vrijdag eerst 2 weken op vakantie en als ik terug kom ga ik van het diff en de bak de olie vervangen ik heb trouwens een automaat.

Ik hou jullie op de hoogte en bij deze nogmaals bedankt voor de info jongens. :rulez: