folie als bescherming op achterbumper bij in- en uitladen bagage?

  • Lexusforum jaarmeeting 2024

    Graag willen wij u allen uitnodigen voor de jaarmeeting van 2024.
    Dit jaar zullen wij op 14 september als club aansluiten bij GO Japan te Raamsdonkveer.

    Meer informatie over de meeting is in dit topic te vinden.

D43m0n

Heel actief
10 apr 2013
949
1
581
93
Is er iemand die ervaring heeft met een transparante folie (op maat) die je op je achterbumper kunt plakken om deze te beschermen tegen krassen bij het in- en uitladen van bagage in de kofferruimte? Als ik zoek naar zoiets op Internet kom ik vooral aluminium, RVS of carbon-achtige strips tegen die beschikbaar zijn, maar ik zou wel de bescherming willen, maar niet dat die erg zichtbaar is. Vergelijk het met die folie die je ook op de achterdeuren vaak aantreft vlak voor de wielkasten. Die folie is transparant maar beschermt de lak eronder tegen krassen.

Ik ga binnenkort de achterbumper proberen te polijsten met een machine in de hoop zoveel mogelijk krasjes weg te werken. Als dit lukt zou het mooi zijn om zo'n beschermende folie te plakken die krassen in de toekomst kan helpen te voorkomen. Maar ik vind het zo snel niet.

Iemand met tips/ervaringen?
 

robtp09

Heel actief
4 mei 2020
609
1
407
63
Ik kan me van een aantal (oudere) Toyota modellen herinneren dat die folie's kant en klaar op maat gesneden verkrijgbaar waren bij de dealers. Ik zou eens bellen met een Lexus dealer, baat het niet........;)
 
  • Leuk
Waarderingen: D43m0n