Foutmelding cruise control

CBRX450H

Nieuw hier
21 feb 2024
12
2
3
Dag allen,

Een vraag met betrekking tot de werking (of juist niet) van de cruise control in de RX. Het is niet onoverkomelijk, maar het stoort mij steeds vaker de laatste tijd.

Het zit namelijk zo. Mijn RX uit 2009 heeft (adaptieve) CC die op zich zijn werk naar behoren doet. Maar, als ik de CC cancel (hendel een keer naar mij toe haal) en vervolgens het rempedaal aanraak krijg ik een foutmelding. Het gebeurt alleen als de CC in de standby stand staat, het gaat gepaard met een piepje en bijgevoegde melding van de boordcomputer. Na de melding werkt de CC niet meer, tot ik de hendel indruk om hem weer uit en aan te zetten. Daarna werkt die weer prima totdat ik de rem aanraak. Als de CC uit staat komen er überhaupt geen meldingen naar voren.

Bij uitrollen of snelheid blijven houden is er niks aan de hand, dus het lijkt of er ergens een sensor van slag is. Weet iemand of dit ook zo is/kan zijn? Of is het een kwaaltje dat misschien vaker voorkomt? Of moet ik gewoon nooit meer remmen? (radicale oplossing, maar wie weet ;-))

Nogmaals, het is niet zo dat het mega erg is, maar het maakt mij wel nieuwsgierig wat het zou kunnen zijn. Rijden doet ‘ie verder als de beste!

Alvast dank voor eventuele input!

Groet,

Coen
 

Bijlagen

  • IMG_4285.jpeg
    IMG_4285.jpeg
    1,7 MB · Weergaven: 7