Functie van deze knop?

quattrootje

Hoort erbij
4 mrt 2025
48
70
18
In mijn 2014 IS300h zit deze knop linksonder.
Het doet iets met verwarming van de voorruit en een ruitenwisser maar hoe precies? Met deze temperaturen wordt het lastig uitproberen denk ik en in de handleiding vond ik het zo snel niet terug (maar dat kan aan mij liggen :cool: ).

Wordt het onderste deel van de voorruit (electrisch) verwarmd zodat de ruitenwissers ontdooien oid?
Screenshot_20250321-174202_Marktplaats.jpg

Ja dat klopt, onderste gedeelte van de voorruit om de ruitenwissers te ontdooien. Bij latere modellen zit dat in het menu van de klimaatregeling.

Clima.jpg

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Johno
Vermoedelijk wel, heb nooit echt gekeken, mijn ruitenwissers zijn verzonken onder de motorkap.
Maar... Bij het vervangen van de ruit kijken ze naar het kenteken en dus zien ze ook het VIN (chassis) nummer dus je krijgt automatisch de juiste ruit.
Mijn auto is ook geleverd met twee ruitopties, een of twee camera's, en bij de vervanging bestelden ze automatisch de juiste.

• Leuk
Waarderingen: snorlax en quattrootje
Ja, lijkt op de achteruit ontdooi draden maar dan alleen onder de ruitenwissers. In 2015 waren de winters nog een paar graden kouder en gebruikte ik deze functie af en toe vooral voor aangevroren sneeuw wat nog niet is weggekrabt. Werkt prima. Handig zo'n aparte knop! :cool:

• Leuk
Waarderingen: quattrootje
Die functie zit in mijn oude dame ook in het menu van de klimaatregeling. Heb jij daar een knop voor Bobusa? Dat zou gek zijn.

Overigens wist ik ook niet waar die functie voor was dus bedankt voor het topic :D

• Haha
Waarderingen: quattrootje
In de IS300h inderdaad een fysieke knop.
Ik gebruik 'm altijd bij het krabben van de ruiten. Dan komt het wisserubber netjes los van de ruit en al het ijs dat naar beneden komt, smelt meteen weg.

• Leuk
Waarderingen: Bobusa
Ergens wel jammer dat ik nou weer zo lang op de volgende winter moet wachten
:p

Nee hoor, ik hoop de komende tijd te gaan ervaren of mijn airco het goed doet :cool: