Gasveren achterklep

Elster

Actief
27 jan 2013
176
51
28
De gasveren van de achterklep hielden bij lagere temperaturen de klep niet helemaal omhoog.
In de materie gedoken en buitenom dat het niet hoort, moet de electromotor ook harder werken wat weer meer slijtage met zich meebrengt.
De huidige originele gasveren worden tegenwoordig gemaakt door Stabilus en zij brengen deze ook onder eigen naam uit, en is type 299267.

Gasveren vervangen & weer als nieuw.
Ook met het handmatig sluiten van de klep komt deze rustig naar beneden.

Bij Lexus in de VS zijn de originele dempers rond de 60/stuk, maar de verzendkosten waren aan de hoge kant, waarschijnlijk omdat het een langere verpakking was.

Nu deze besteld in Duitsland & dan kwam het totaal op 120,- uit.

Hoe die gasveren het volhouden is heel verschillend. Ik denk dat als de auto altijd buiten staat de temperatuur uitzetting en krimp een groter effect en uiteraard de km stand. Maar als de vorige eigenaar alleenstaand was of het was een gezin heeft ook veel invloed.
Mijn motorkap dempers zijn na bijna 14 jaar oud maar werken nog prima. Mijn auto heeft bij de 2 vorige eigenaren altijd binnen gestaan, dus dat is mazzel voor mij zo lijkt het.

• Leuk
Waarderingen: Elster
He, herkenbaar. Waar heb jij deze besteld? Zijn deze makkelijk zelf te vervangen met twee linker handen?

Deze zijn prima zelf uit te wisselen. 5 minuten werk.
Met een platte schroevendraaier de ring omhoog drukken, dan kun je demper er zo aftrekken.
17333232647306720072753064022492.jpg

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Bobusa