gele en rode waarschuwingslampje remsysteem

peter1

Nieuw hier
24 apr 2025
4
2
1
Zit er ook bij de melding dat de remblokken aan vervanging toe zijn ?

dat bij te weinig remvoering er een melding komt ?

Mij is door de chef monteur verteld dat dit NIET door indicatoren bij de remblokken gebeurd, maar door het niveau in remvloeistofreservoir, Deze mag dus tussentijds niet op peil gebracht worden. Remblokken slijten, pedaal moet verder ingetrapt worden, niveau daalt, tot op bepaald punt en dan zal er een lampje gaan branden op dash.

Volgens mij hebben alle lexus slijtage sensoren in de remblokken. Bij een minimale dikte ontstaat er massa met de remschijf en gaat het lampje op je dashboard branden.

Helaas is dit niet het geval, vorig jaar juni geweest nadat ik bij bandenwissel constateerde dat de remvoeringen voor niet veel te wensen over hadden, terwijl die nog geen 3 maanden eerder voor een beurt en apk bij de dealer was geweest. Punt van discussie geweest en wilde men zich niet verder over uitweiden, monteur dacht dat dat wel kon tot de volgende beurt, jaja, Maar zoals uitleg van chef werkplaats werkt dit systeem anders.

Als je ze voor de CT200h opzoekt zie ik idd meestal geen sensoren. Mijn LS heeft ze zeker wel. Welke andere modellen wel/niet verder weet ik dan niet.

Mijn GS (4e generatie) heeft alleen een lampje voor de remvloeistof.
Dat ligt in lijn met wat hierboven staat.

Althans, dat zegt de user manual.
Ik check zelf alleen of de kerstboom met lampjes uit gaan, voordat ik wegrij.
Heb ze niet allemaal bestudeerd.

• Leuk
Waarderingen: Lexpeter
ik wilde het weten , of er een indicatie was omdat mijn remblokken een beetje ingesleten zijn, maar denk ook inderdaad dat alleen het remvloeistofnivo gemeten word is, en wel op 2 nivoos. dat is voorlopig ook mijn conclusie.

• Leuk
Waarderingen: Lexpeter en Lexus4me