Gelukkig geen Toyota maar een RX450H!

• Lexusforum jaarmeeting 2025

Graag willen wij u allen uitnodigen voor de jaarmeeting van 2025 van Lexusforum.
    Deze meeting is gratis toegankelijk voor iedereen die Lexus een warm hart toedraagt en ons forum bezoekt.

Meer informatie over de meeting is in dit topic te vinden.

Mwi

Hoort erbij
13 dec 2024
38
78
18
Nou was ik even blij dat ik geen Toyota rij :)
helemaal nu ik heel vaak op die parkeerplaats op de foto in het bericht parkeer.....

Ik rij een RX :)

toch nog een nr 1 notering voor de rx......weet niet of ik er blij van word......

Laatst bewerkt:
Heb ik slecht nieuws voor je, er zijn weinig RX-en dus kun je er ook niet veel stelen. Zo simpel is het. Procentueel worden er ook bergen lexi gestolen.

ja daar was ik al bang voor en wordt ook bevestigd in het stuk van de Arts en Auto, de rx staat op nr 1 procentueel....meest gestolen auto😬 ik hoop dat die van mij te oud wordt om te stelen :)

volgens de arts en auto in 2024:

Meest gestolen auto’s​

• Lexus RX450H (1 op 125 auto’s)
  • Toyota RAV4 (1:216)
  • Toyota C-HR (1:351)
  • Land Rover RR Sport (1:481)
  • Peugeot 5008 (1:726)
In het eerste halfjaar werd 1 op 125 auto’s van het model Lexus RX450H gestolen, de kans op diefstal is daarmee 25 maal zo hoog als gemiddeld. De andere auto’s in de top vijf van riskante modellen: Toyota RAV4 (1:216), Toyota C-HR (1:351), Land Rover RR Sport (1:481) en Peugeot 5008 (1:726).

Ook de VW Polo en Opel Astra zijn populair bij criminelen, maar daarvan rijden er veel rond, zodat een individuele eigenaar geen verhoogd risico loopt.

Laatst bewerkt:
Jammer dat ze de meest gestolen jaartallen er niet bij vermelden, de RX450h wordt al sinds 2009 gemaakt. Het blijkt dat het 2020 model het meest gesloten wordt wat ik her en der kan vinden maar niet kan bevestigen. En nog belangrijker: Heeft Toyota/Lexus dit probleem inmiddels opgelost?