Geperforeerd leder schoonmaken

Blink

Nieuw hier
15 aug 2023
3
0
1
Hoi,

Ik heb een Lexus NX en wil de stoelen gaan reinigen, maar het is geperforeerd leder. Weten jullie een goede (veilige) manier om dit te doen zonder dat het ventilatiesysteem in de stoelen kapot gaat?

Alvast bedankt voor jullie reactie.
 

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.155
4
874
113
Zie deze link
Werkt perfect voor mij, en nee je poetst hiermee de gaatjes niet dicht of de stoelen moeten wel héél smerig zijn. Dan zou ik eerst goed stofzuigen met een paardenhaar stofzuiger borstel De zachte haartjes prikken iets door de gaatjes heen.
 

Metalfreak

Heel actief
23 nov 2011
724
163
43
Ik gebruik altijd zo'n goedkope leerspray van Dunlop (al heb ik die ooit voor 1,50 per fles gekocht), en dan een vrij ruwe borstel en dan erna met een microvezel doek uitvegen. Het leer van Lexus is van goeie kwaliteit, dus kan ook echt wel iets hebben is mijn ervaring. Het ventilatiesysteem beschadig je niet zomaar.
 

Lexy

Actief
17 mrt 2023
178
94
28
Lexus zelf houdt het op reinigen met een wolwasmiddel. 5% als ik het goed heb.
En die gaatjes in de zetel zou ik zelf met een borsteltje doen en de stofzuiger er bij houden.
Overigens moet ik het zelf nog een keer doen!
 
  • Leuk
Waarderingen: Bobusa

Timon

Nieuw hier
12 jul 2023
21
25
13
Hoi,

Ik heb een Lexus NX en wil de stoelen gaan reinigen, maar het is geperforeerd leder. Weten jullie een goede (veilige) manier om dit te doen zonder dat het ventilatiesysteem in de stoelen kapot gaat?

Alvast bedankt voor jullie reactie.
Ik heb een gewone allesreiniger oplossing gebruikt met een zachte borstel . De gaatjes met zo’n tandflos borsteltje van 1,5 mm gereinigd. Ik houd nm mijn leer t liefst mat dus geen leer behandel spul oid . De ruiten van mijn auto (NX 300h)hebben ‘ UV’ bescherming waardoor zonlicht geen invloed heeft.