Gerammel voorin

13 jun 2019
179
54
28
Tijdens ons laatste ritje afgelopen dagen door de UK over van die heerlijke heuvelwegen met overigens veel kuilen hoorde ik ineens gerammel in het vooronder, vooral bij naar links sturen. Morgen ga ik ermee naar de werkplaats, maar heeft iemand hier dat wel eens gehad?
 

Johno

Actief
23 jan 2022
460
204
43
Vervelend een rammel. Gelukkig geen groot issue als ik het goed begrijp. Het VK is zeker een prachtig land om lekker te genieten van de Lexus.👍
 

Bassj

Actief
25 jan 2020
217
130
43
De diagnose van de werkplaats is: iets speling in een remklauw. Geen veiligheidsissue. Wordt bij de volgende beurt naar gekeken.
Ik heb hetzelfde euvel en meende al dat het in de remmen zat. Als ik licht het rempedaal beroer dan is het gerammel gelijk weg. Ik vermoed enkel de blokken die wat rammelen 8n de klauw maar als het de klauw zèlf blijkt te zijn ben ik benieuwd wat ze er bij u aan gaan doen om de speling eruit te krijgen.
 
13 jun 2019
179
54
28
De zaak is opgelost. Het bleek dat zogenoemde "piepplaatjes" bij de voorste remblokken ontbraken. Deze moeten vibraties van de remblokken dempen. Waarschijnlijk zijn deze per ongeluk niet (terug) geplaatst bij de vervanging van de blokken (en schijven) ca 10.000km geleden. Dit is nu hersteld (onder garantie). Waarom het gerammel zich nu pas voordoet heb ik maar niet gevraagd.
 
  • Leuk
Waarderingen: Bassj en Johno

Bassj

Actief
25 jan 2020
217
130
43
De zaak is opgelost. Het bleek dat zogenoemde "piepplaatjes" bij de voorste remblokken ontbraken. Deze moeten vibraties van de remblokken dempen. Waarschijnlijk zijn deze per ongeluk niet (terug) geplaatst bij de vervanging van de blokken (en schijven) ca 10.000km geleden. Dit is nu hersteld (onder garantie). Waarom het gerammel zich nu pas voordoet heb ik maar niet gevraagd.
Dan ga ik ook maar eens op zoek naar dergelijke plaatjes. Bij mij zaten ze er bij de oude blokken ook niet in en toen had ik er geen last van. Ik heb toen de remblokken vervangen voor Brembo blokken en mogelijk zijn die íets dunner en dan de vorige waardoor er nu meer speling is...
 
Laatst bewerkt: