Gerard stelt zich voor.

G2G1950

Nieuw hier
2 mei 2021
1
1
3
Nadat in mijn omgeving een aantal stekker-auto’s werden aangeschaft, begon het bij mij ook te kriebelen. Ik ben nog niet toe aan stekker- of volledig elektrisch, maar een hybride is dan een goed alternatief. Eigenlijk met maar één optie: Toyota. Maar die modellen, ik vind het niks. Behalve de Camry, of de Amerikaanse Avalon. Of niet te koop in Nederland, of te duur (de nieuwste Camry) of te oud (modellen van 15 jaar en ouder). Via deze route kom ik dus op Lexus uit. Op Autoweek reviews gelezen en zo goed alsniks dan lof wat betreft bouwkwaliteit, betrouwbaarheid en levensduur. Ik ben een rustige rijder, dus dat alle Duitse Premiumbakken mij inhalen……..geen probleem. Ik had ooit een W123 200d. Daarin heb ik geleerd om rustig te rijden.
ik rijd nu een Nissan Note, ook Japans (hoewel in Engeland gebouwd, dacht ik), ook betrouwbaar en kwalieit, én ik kan moeiteloos in- en uitstappen met mijn 70-jarig, stram en bijna 2 meter lang lijf. Bij héél veel andere auto’s is in- en uitstappen een kwelling.
De Note is niet direct een auto, waarvan je een poster boven je bed hangt. Vandaar ook de kriebels.
Mijn ideale auto was altijd een automaat met schuifdak. Genoeg IS300h te koop met die combinatie. Ik wacht op een dergelijk exemplaar en dan met reeds gemonteerde trekhaak, ivm een fietsendrager.

is er een forumlid van 1.95 of langer, die mij zou kunnen adviseren over de binnenruimte van een IS of misschien een ander type. Ik zie graag een reactie.
 
  • Leuk
Waarderingen: Arno

uranj16

Hoort erbij
10 mrt 2016
45
7
8
Allereerst welkom.
Zelf ben ik 1,92 m lang ik heb in een CT, IS, GS en RX gezeten en gereden en kan je zeggen dat ik in allen pas.
GS en de RX heeft wel de voorkeur.