Gezocht sites met engelse schade auto's

Green

Actief
30 aug 2010
302
0
0
Ik ben dus aan het kijken voor een schade altezza in engeland. Maar ik kan geen fatsoendelijke site vinden. Hebben jullie een idee waar ik iets kan vinden laat het me dan weten.
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
pfoe.. das een moeilijke kerel... zelfs of fora kom je die niet tegen... ze verwijzen daar steeds naar de sloop... onlangs stond er een met schade op marktplaats... wat is je richtprijs dat je zoekt? moet de auto rijdbaar zijn? of wil je alleen de motor, aandrijflijn etc? ik heb je topic ook verplaatst...
 

Green

Actief
30 aug 2010
302
0
0
Benevt aan het kijken voor de motor om te gooien. Er staan her en der wat motoren te koop. Maar mij leek het makkelijker om alles 1 op 1 om te schroeven. En ja het is mogelijk om een rijdende Altezza te kopen, maar dan zit ik rechts in plaats van links.
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
jammer dat je er nu mee komt... had laatst 1 gezien die zijn auto aan het slopen was, was wel in Ierland. Ben je bereid om zo ver te rijden? anders hou ik me ogen wel voor je open.. je zoekt minimaal een frontclip maar Een hele auto met schade zou ideaal zijn... neem ik aan
 

Green

Actief
30 aug 2010
302
0
0
Nou ideaal de bak en cardan as komt overeen met mijn huidig. Alleen het bell house is anders. Koppelingsplaat van de is200 komt ook overeen met de altezza. Alleen de drukgroep niet. En ja een avontuurtkje is op zijn tijd wel leuk maar het moet wel de moeite waard zijn.
 

lexowner

Nieuw hier
9 apr 2012
11
0
0
Altezza origineel heeft een andere motor in, namelijk de BEAMS motor, ontwikkeld door Yamaha, maar wat is de plan?
Will je echt de zescilinder eruitgooien? Ook de electronica is anders in de Altezza..dus je zit met een flinke klus in dit geval.
 

j2jedi

Stamgast
28 okt 2011
1.092
10
38
Swap is zelfde "lastigheidsgraad" als met elk ander motorblok lijkt mij. Daarbij moet je ook de tellerunit vervangen (4cyl ipv 6) of een aanpassing maken (even zoeken op engelstalige sites).
De versnellingsbak is intern hetzelfde als de IS300, dacht ik. Weet niet of die hetzelfde is als die van de IS200.
Succes met je zoektocht :)
 

Green

Actief
30 aug 2010
302
0
0
De bak van een Altezza me beams is hetzelfde als de IS200. Alleen het bellhouse is anders.
De bak van een IS300 is totaal anders (intern)
 

j2jedi

Stamgast
28 okt 2011
1.092
10
38
Ok, weer wat geleerd :)
Dus dat betekent dat de bak van een IS200 ook gewoon 280pk aankan (fabrieks turbo setup voor de Altezza RS200).
Is de IS300 niet geleverd met een manual? Dan lijkt mij dat die ook hetzelfde zou moeten zijn (lean production).
Of heb je het over de Altezza AS200 (ik heb een RS200)?