goed spuitwerk blijkt onmogelijk...:-(

wilcom2005

Heel actief
12 jul 2009
500
143
43
had mijn auto behandeld met showglaze black hole van poorboy's omdat hij vol zit met wasstraat swirls ...1 maand later mijn auto weggebracht naar een erkende spuiter om hem te laten spuiten ...hij krijgt hem dus niet goed en heeft het nu opgegeven na 1`x extra polijsten en nu zelfs overnieuw overspuiten...hij geeft de schuld aan de siliconen die in de black hole zitten...hij is zelfs zo panisch voor die siliconen dat ie hem eigenlijk niet eens in de werkplaats wil hebben..want die siliconen zitten dan overal...ik hoef dus niet te betalen maar daar schiet ik niks mee op...kortom ..balen...zijn er meer mensen met deze ervaring ? heb ook de verkopers gesproken van dit product en die hebben zoiets van ...siliconen zitten in bijna alle poetsproducten en hij zou met een goede reiniger best uit de voeten moeten kunnen ...

Zonder te pretenderen een expert te zijn maar ik denk dan dat ie 'm niet goed voorbehandeld heeft.
Desnoods maakt ie de hele motorkap kaal (tot op het bare metal) en dan goed reinigen, dan blijft er echt niks achter.

Maargoed, ik heb makkelijk redeneren vanachter m'n telefoon 😁

• Leuk
Waarderingen: D43m0n en wilcom2005
Siliconen zijn inderdaad rotzooi voor een spuiter.
Er zijn wel siliconen-verwijderaars , maar dat moet je dan meerdere keren afwassen met steeds weer schone doeken.

• Leuk
Waarderingen: wilcom2005
hij is weer gespoten en ik ga hem morgenmiddag ophalen...ben benieuwt hoe hij eruit ziet..maarja ik kan hem altijd nog met black hole doen :-)

Nou, ik denk ook dat er in de voorbereiding iets niet is uitgevoerd of eventueel te haastig. Juist bij mensen die zuinig zijn op hun spullen en hun auto regelmatig goed poetsen en onderhouden kun je verwachten dat ze een keer langs een spuiter gaan. En die zal dan ook wel begrijpen dat dit soort mensen (terecht) kritisch zijn op het resultaat en een goede voorbereiding het halve werk is. Stap 1 is toch altijd ontvetten? En daarna mechanisch aan de slag gaan om het te behandelen oppervlak voor te bereiden?

• Leuk
Ik heb jarenlang de boekhouding gedaan voor een autoherstelbedrijf en de eigenaar reageerde net zo op siliconen als hierboven staat.
Ook hij wou eigenlijk de auto niet eens binnen hebben.
Zou dus best waar kunnen zijn.

• Leuk
Die paniek voor siliconen is volkomen terecht!!!
Wij hebben enkele jaren geleden ons huis gerenoveerd en de tegelzetter heeft in de badkamer ALLES afgekit met siliconen kit. Dus ook tegen de houten kozijnen. Ik heb hem erop aangesproken, maar hij zij doodleuk beetje schuren en je kan het hout zo weer schilderen. Nou, echt niet. Ik heb het hout blank geschuurd gegrond afgelakt, maar de verf blijft crackelé en ‘afgeven’. Later heeft een pro schilder het ook geprobeerd, helaas. Siliconen besmetting is serieus ernstig.

Die paniek voor siliconen is volkomen terecht!!!
Wij hebben enkele jaren geleden ons huis gerenoveerd en de tegelzetter heeft in de badkamer ALLES afgekit met siliconen kit. Dus ook tegen de houten kozijnen. Ik heb hem erop aangesproken, maar hij zij doodleuk beetje schuren en je kan het hout zo weer schilderen. Nou, echt niet. Ik heb het hout blank geschuurd gegrond afgelakt, maar de verf blijft crackelé en ‘afgeven’. Later heeft een pro schilder het ook geprobeerd, helaas. Siliconen besmetting is serieus ernstig.
Dat klopt idd. Siliconenkit gebruik je nooit op plekken (in en rond het huis) die je ooit moet schilderen. Wordt eigenlijk alleen gebruikt om naden tussen tegels (van bijv. wand naar vloer) af te kitten. Rond (houten) raamkozijnen en tegels dus nooit siliconen gebruiken.

Dus tja, dan zal dat met auto's ook zo gelden. Had alleen verwacht dat dat met (heel) goed reinigen nog wel te doen zou zijn.