Goede deal? IS 300h 2017 – €18.500 maar geen garantie

Enam

Nieuw hier
3 feb 2026
1
0
1
Hallo allemaal,

Ik ben Enam uit Terneuzen en ik ben op zoek naar een Lexus IS 300h uit 2017.
Ik heb deze IS gevonden via AutoTrack en ik ben benieuwd of jullie denken
dat dit een goede deal is voor €18.500. De dealer biedt helaas geen enkele
garantie aan.

Advertentie:

Waar ik vooral benieuwd naar ben:
- Is de vraagprijs realistisch voor de Nederlandse markt?
- Zijn er aandachtspunten bij dit specifieke bouwjaar (2017)?
- Wat vinden jullie van de kilometerstand, uitrusting en onderhoudshistorie?
- Is het een probleem dat er geen garantie wordt aangeboden?
- Zijn er zaken die ik zeker moet controleren bij de proefrit of aankoop?

Alle tips en ervaringen zijn welkom. Alvast bedankt voor het meedenken!

Ik denk dat de prijs best oké is, hij zit weliswaar aan de bovenkant van wat 'ie zou mogen kosten maar dat is 'ie misschien wel waard.
Je hebt altijd wettelijke garantie, te allen tijde, dus daar zou ik me niet te druk over maken. Bovendien gebeurt er weinig tot niks met zo'n auto.

Ik vind dat 'ie er netjes bij staat, ook de uitrusting is wel lekker met stoel- en stuurverwarming. Onderhoudshistorie heb ik niet gevonden....maar het is nog vroeg en pas 1 kop koffie gehad dus mss mis ik iets :cool:

Enige hobbel zou voor mij de afstand zijn, 2 uur rijden. Áls er eens iets is zal je die retourrit moeten maken, geen straf met een Lexus maar wel tijdrovend.

Ik heb zelf een 2013 gehad en 3 jaar probleemloos mee gereden, weggedaan omdat de instap te laag werd voor mijn onderrug (waar ik volgende week aan geopereerd word 🙈) Hele fijne auto, zou hem zo weer kopen.

Succes met overwegen (y)

• Leuk
Waarderingen: Enam
Ik weet niet waarom je denkt dat er geen enkele garantie mogelijk is, want in de tekst bij de advertentie op Autotrack staat:

Inbegrepen afleverpakket: Basispakket: Wanneer je bij auto az een auto koopt dan worden deze occasions geleverd inclusief een pre-inspectie, vloeistoffencontrole, NAP-controle, geldige APK en de tenaamstelling. Heb je liever wat extra zekerheid dan zijn er twee pakketten beschikbaar die je kunt aankopen bij aanschaf van jouw volgende auto.

En op de website van het bedrijf zelf staat:

Auto AZ​

€ 895,-​

Dit pakket bestaat uit:

• Reconditioning poetsbeurt
  • Nieuwe APK keuring
  • 25 liter brandstof
  • Afleveringsbeurt (Onderhoud volgens de service interval van de fabrikant)
  • 12 maanden BOVAG garantie

Doorgaans kun je zo’n IS best kopen zonder garantie, alleen zou ik dat nooit ongezien doen. Misschien is het ding wel uitgeleefd? Heeft ie schade gehad? Wat is de onderhoudshistorie?

Daarnaast kun je deze specifieke IS nog weer even in de Lexus Relax 10-jaar garantie krijgen. Misschien was de vorige beurt wel bij een dealer en nog minder dan 1 jaar en 15.000km geleden? Dan valt de auto nu al binnen die 10-jaar garantie van Lexus. En anders kun je nog tot het 10e levensjaar of 200.000km die auto in die voorwaarden krijgen door de eerste beurt bij een Lexus-dealer te doen. Er zit dan wel een wachttijd op, maar het zal me niet verbazen dat deze in onderhoud is geweest bij een Lexus-dealer. Maar een BOVAG-garantie dekt meer dan die Lexus Relax 10 jaar garantie. Wat je ermee doet, is aan jou.

• Leuk
Waarderingen: Enam en RoelVB
Ik heb geen idee of de prijs reeel is. Blijkens het Autoweek kentekenrapport heeft het ding 4 eigenaren gehad die er allemaal redelijk lang in hebben gereden. Zie: https://www.autoweek.nl/report/76b5fb49-06eb-4adb-aa8e-0c508d4c5415.pdf

Ik zou bij interesse ter plaatse gaan kijken en een uitgebreide proefrit maken. Daarnaast bestaat de mogelijkheid om de auto bij een Lexusdealer een aankoopkeuring te laten ondergaan.

Garantie is ook mogelijk, zij het dat daarvoor dan extra voor moet worden betaald.