Goedemorgen allen, sinds een half jaar rijdt ik een is300h. Rijdt super en bevalt zeker goed.

Marc Eef

Nieuw hier
18 mrt 2022
2
1
1
Nu houdt ik van een nette en strakke auto. Ongeacht de leeftijd, maarnuvalt mij op dat de beschermfolie bij de achterdeuren vervuiling hebben op de randen. Heb het geprobeerd weg te poetsen, maar gaat niet. Door de kleur van de auto valt het natuurlijk sneller op als op een donkere auto. De vraag luidt dan ook, waar kan ik die folies bestellen
IMG-20220318-WA0000.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: Johno

robtp09

Heel actief
4 mei 2020
573
1
374
63
Môge! Mooie auto in een mooie kleur (y)

Ik had een Prius in die kleur en zelfde verschijnsel met die folie achter. Ik kreeg het er wel altijd vanaf gepoetst, met een natte doek en dan met de vingertop het doekje in de rand van de folie vegen, dan was het weer weg. Als dat niet lukt zou ik de dealer proberen......
 

Marc Eef

Nieuw hier
18 mrt 2022
2
1
1
Heb het geprobeerd, maar helaas niet het gewenste resultaat. Nu de folie eraf getrokken en het gepoetst. Resultaat netjes, maar het zar er iet voor niets dus toch maar nieuwe zien te vinden.
 

Romke

Heel actief
27 mrt 2019
689
615
93
Waartoe dient die folie eigenlijk? Op mijn GS zit er bij de rechterachterdeur inderdaad folie, aan de linkerkant niet. Ik verwacht niet dat steenslag etc speciaal van rechts komt....
 

Henri27

Heel actief
1 jul 2020
565
253
63
Waartoe dient die folie eigenlijk? Op mijn GS zit er bij de rechterachterdeur inderdaad folie, aan de linkerkant niet. Ik verwacht niet dat steenslag etc speciaal van rechts komt....
Bij mij aan beide kanten.

Ik denk toch dat ze er vanuit gaan dat er op die plaatsen een grotere kans is op schade, vroeg me ook af welke schade evt. Maar wat we allemaal wel eens hebben gehad is de deur dichtgooien terwijl de gordel haak (hoe noem je dat ding?) Er nog tussen zit.. maar of het daar nou voor is, kan ik me ook niet voorstellen.

En het is ook niet per se een plek waar in/uit stapschade het meest voorkomt.

Misschien iemand die het weet
 

Henri27

Heel actief
1 jul 2020
565
253
63
Ik heb ondertussen even gegoogled,

Wat ik kan vinden is dit:

Het echte doel is om die gebieden te beschermen die het MEEST GEVOELIG zijn om geraakt te worden door stenen/zand/grind dat door je banden en het voertuig voor je wordt opgegooid.

De kosten om de hele auto in te pakken zou te duur zijn.
(Brede heupen bij de achterwielen zouden erg gevoelig zijn voor rommel die onder de voorbanden vandaan komt.)

klinkt plausibel als ik de lijn van de auto bekijk ;-)
 

Lexpeter

Actief
14 aug 2018
410
148
43
Ik heb ondertussen even gegoogled,

Wat ik kan vinden is dit:

Het echte doel is om die gebieden te beschermen die het MEEST GEVOELIG zijn om geraakt te worden door stenen/zand/grind dat door je banden en het voertuig voor je wordt opgegooid.

De kosten om de hele auto in te pakken zou te duur zijn.
(Brede heupen bij de achterwielen zouden erg gevoelig zijn voor rommel die onder de voorbanden vandaan komt.)

klinkt plausibel als ik de lijn van de auto bekijk ;-)
Klopt helemaal en is bij dealer of schadehersteller te bestellen.