Groeten uit het pittoreske Waalwijk

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.243
4
1.025
113
Na 4 jaar een IS200 te hebben gereden vond ik enkele weken geleden dat het tijd werd voor iets anders.
Het is een GS450h geworden.
Weer een mooi object om te tweaken, elektronisch wel te verstaan. De buitenkant laat ik voor wat het is.
Nou misschien dat ik er een Dacia logo achterop plak.... Not...
Het eerste project wordt net als bij mijn IS200: Deuren op slot spiegels klappen in. Contact aan, spiegels klappen uit.
En ik moet van het weekend nog ff de DVD speler en telefoon bediening modden zodat ik (of de bijrijder) deze ook onder het rijden kan gebruiken.
Navigatie heb ik al een update gegeven....
 
Welkom :) Mooie auto :rulez:

Veel succes met het tweaken!
 
welkom hier! ik ben benieuwd hoe je dat voor elkaar hebt gekregen met de is200 om de spiegels in te laten klappen? Heb je ergens een how to staan? veel plezer met het modden van je GS!
 
Welkom hiero en naruurlijk veel plezier op het forum.
Dat is een leuke mod met je spiegels. Heb je hier nog een schema van of iets dergelijks?
 
slippernick zei:
Heb je hier nog een schema van of iets dergelijks?

Oei, da's weer lang geleden.
Een schema heb ik niet, ik deed alles "on the fly"
Maar hier is het principe:
Knop ingedrukt is spiegels ingeklapt, uitgedrukt is uitgeklapt.
Mijn knop stop altijd op uitgeklapt, maar daar je de spiegels niet kunt bewegen zonder dat het contact aanstaat had ik een relais met vertraging van 5 seconden op de deurslotcontacten.
Dus, deed je de deuren op slot dan kreeg het relais een puls die de "inklapdraad" in de spiegels tijdelijk van spanning voorzag. Stapte je daarna in en deed het contact aan dan klapten de spiegels automatisch uit omdat de spiegelschakelaar omhoog stond (spiegels uitklappen)
Jammer genoeg heb ik m'n oude IS200 al verkocht anders kon ik ff kijken welke draden ik heb gebruikt.
 
Welkom op het forum, en veel plezier met de GS450, dat is zeker een mooie auto.
 
Welkom hier en veel plezier met je Lexus :hi:
Leuke mod met je spiegels, maareh waar zijn de
:photo:
 
Jammer genoeg nog geen fatsoenlijke foto's van de GS, maar wel een leuke van m'n oude IS200
Mag ik jullie voorstellen aan Puppet...

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


En nog een standaard foto van mijn pikzwarte IS...
Kenteken onleesbaar gemaakt omdat ik de eigenaar niet meer ben..

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


En hier is de enige foto van mijn GS, vanmorgen gemaakt.
Hij zag er uit alsof hij 200 kilometer door de blubber en pekel had gereden.
Lekker ff met mijn racemonster door de krasstraat.

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Ik moet zeggen, ik rij nu 4 weken in de GS en het is nog steeds wennen.
Je hebt totaal geen gevoel van snelheid in dat ding, m'n IS200 gromde lekker bij het accelereren, deze zoemt.
Je drukt het gas in en oeps je gaat ineens dik over de 200.
Je hebt geen schakelmomenten met die CVT bak, ik mis dat.
Zicht naar achteren is slecht, de camera maakt dit niet helemaal goed.
Maar verder is het een paleisje op wielen, volgestouwd met de gekste gadgets, supercomfortabel om mee te cruisen.
 
Nice! Een vriend v mij heeft een GS300 en die gaat ook als de bliksem, alleen ervaar je dat inderdaad niet.