GS 430 servo van interieurventilator defect?

njmb

Nieuw hier
4 okt 2013
2
0
0
Moded: vraag verplaatst uit voorsteltopic.

Vanuit het dashboard ter hoogte van het scherm en de luchtroosters komt vaak een onregelmatig tikkend geluid. Maar nu ook al een paar keer gehad dat het klinkt alsof er ineens een ventilator aanspringt en aanloopt. Zeker geen fijn geluid, maar na een minuutje of wat houdt het weer op.

Iemand die dit herkent en/of raad weet?


Update: Ik denk dat het probleem hem zit in een servomotor vd AC die niet meer goed functioneert. Lijkt een lastig (zelf doen) danwel duur (dealer) klusje te zijn. Heeft iemand dit al eens aan de hand gehad?

probleem is hier omschreven:
http://us.lexusownersclub.com/forums/to ... /?hl=servo
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Zelf geen ervaring mee, maar als je zeker van je zaak bent zou ik uit economische overwegingen en de duidelijke link het zelf repareren. Succes in ieder geval.
 

Loki

Hoort erbij
28 aug 2008
66
0
0
Zo even dit topic oprakelen... :)

Mooi dat ik dit probleem hier terugvindt. Ik ben er van overtuigd dat in mijn GS430 ook de servomotor het probleem is. Ik heb af en toe het gevoel dat er een espresso-machine in mijn dashboard zit, maar ik kan me niet herinneren dat ze ooit met die functionaliteit zijn uitgeleverd. Dit is de initialisatie van de servomotor zo lijkt het :) Het dashboardkastje is verwijderd en ik heb de servomotor gevonden. Als ik er op tik met de achterkant van een schroevendraaier stop of start het geratel.

Er komt alleen maar warme lucht uit de ventilatieroosters die het interieur verwarmen. Er is nauwelijk ontwaseming en ik heb altijd koude voeten. Welke stand ik ook kies op de HVAC-unit de luchtstromen blijven zoals ze zijn.

De vraag is nu: hoe verwijder ik die servomotor. Er zitten 3 schroeven in, maar ik kan maar bij ??n ervan. Er zit een witte behuizing in de weg (luchtkanaal?) met daar overheen een kabelboom die aan die witte behuizing vast lijkt te zitten. De klem voor die bekabeling lijkt onderdeel te zijn van de behuizing.

Heeft iemand dit kunstje eerder gedaan en kan degene me er mee helpen? Want zeker in de winterdagen vind ik met name de ontwaseming wel belangrijk (en warme voeten zijn een mooie bonus).