GS 430

Ericc

Nieuw hier
12 nov 2010
4
0
0
Zoals ik in het voorstel topic al aangegeven heb ben ik op zoek naar een GS 430 (2001 - 2005) en heb wat vragen: zijn er bij een GS 430 nog bepaalde zaken om extra aandacht aan te geven? Distributieriem of zwakke punten van het model? Waar voor aankoop op te letten?

Ik hoop dat iemand mij wat verder kan helpen.
 
Distributieriem inderdaad, die mag absoluut niet breken bij een 2UZ-FE

Verder er gewoon van overtuigd zijn dat hij netjes is onderhouden :rulez:

Als er een flinke lading kilometers op staat kan je wel eens wat dingen krijgen die vervangen moeten worden aan de ophanging.
 
Vervang je ventieldopjes even door plastic exemplaren, anders gaat de zender van de TPM kapot(bandenspanningsmeter!!) Zwak punt bij de GS-en
 

Bijlagen

  • DSC_0433.jpg
    DSC_0433.jpg
    152,6 KB · Weergaven: 155
Ericc zei:
Jelmer zei:
Distributieriem inderdaad, die mag absoluut niet breken bij een 2UZ-FE

Bij welke km.stand moet dat ding vervangen worden en wat zijn daar (incl. waterpomp ed.) de kosten van?

Was ook gaan horen bij Lexus om zeker te zijn,
mijn is wel een GS300 en om de 10 jaar of 100.000km is het best. Denk dat dit bij de meeste modellen wel zo is....
 
Ligt er aan of de 8 cilinder een NON interferentie motor is, dit betekent dat de kleppen de zuiger niet kunnen raken bij het breken van de distributieriem. :rulez:
 
Alleen de eerste generatie UZ Is non interference t/m 94.

GS300 is als het goed is om de 160dkm. distributie riem
 
GS300 is om de 150.000 of om de 10 jaar.Die van mij is net gedaan (mijn auto staat op 190dkm en was nog nooit gedaan). Riem vervangen zelf kostte 340. Helaas kwam hier ook nog pulley en multiriem bij. Totale kosten 680
Bij de 300 wordt de waterpomp niet door de distri aangedreven maar door de multi riem. Deze hoeft dus niet altijd tegelijk vervangen te worden.

Voor een 430 is dit ws weer anders
 
Bij de 8 cilinders zit hij goed weggestopt, wordt dus door de T-belt aangedreven

owja, het was 90K mile :surprised2:
 
Origineel, maar nooit in Europa uitgebracht. Heeft meer vermogen dan een GS430. Is gebouwd van 1998 t/m 2000.
in Japan had je ze ook met 2JZ-GTE twin turbo 3.0.

Het nadeel van de 450h is voor mij z'n kofferruimte. Ik zou zelf voor een GS350 gaan. die is net zo snel in het 0-100 sprintje. En het verbruik is nog altijd veel beter dan de GS460 welke maar 3 tiende sneller is op dezelfde sprint
 
Op een kwartmijl onlopen een GS350 en GS450h elkaar ook niet bepaald... een paar honderdstje in het voordeel van de 450h.

op tussensprintjes is de 450h wel sneller.