GS300 kopen

RVVUTR

Nieuw hier
20 dec 2021
17
3
3
Wie kan ons helpen met de zoektocht naar een GS300 pa wil graag een echt Nederlandse auto dus geen import.

Ik zou dan overhouden:


De 2de is de prijs (te) gunstig t.o.v. het bouwjaar?

Nu zit ik mee te lezen dan je minimaal een Executive uitvoering moet hebben maar Business heeft ook de gewenste camera achter en
  • Mark Levinson Premium Surround Audio
Wat zie ik in opties nu over het hoofd tussen deze 2 auto's die het kiezen voor een Executive de doorslag moeten geven.
Mijn pa heeft aan CC en een goed onderstel genoeg, het moet geen slap onderstel zijn.

Goed geluid is voor mij belangrijker als voor hem.

Wat is nu voor iemand van 76 de beste koop, wie helpt ons met de zoektocht
 

Frank2b

Heel actief
12 jul 2017
787
444
63
De GS is een wagen met een vrij lage instap maar met werkelijk fantastische zetels. Check even of dat ok is.

In de executive heb je de beschikking over volledig lederen stoelen. Of de business ook de automatische zonwering bij de achterruit heeft weet ik niet.

Ik zou overigens uit deze twee kiezen voor de executive ivm leeftijd én kilometerstand. Maak een proefrit en ervaar of het bevalt allemaal.
 
  • Leuk
Waarderingen: IS-F kuiken

RVVUTR

Nieuw hier
20 dec 2021
17
3
3
De GS is een wagen met een vrij lage instap maar met werkelijk fantastische zetels. Check even of dat ok is.

In de executive heb je de beschikking over volledig lederen stoelen. Of de business ook de automatische zonwering bij de achterruit heeft weet ik niet.

Ik zou overigens uit deze twee kiezen voor de executive ivm leeftijd én kilometerstand. Maak een proefrit en ervaar of het bevalt allemaal.
Dank je wel voor uw bericht.

Gezien pa zijn leeftijd 76 is de lage instap wel even een dingetje.
We gaan vandaag naar Uden voor de Business editie, we doen het in 2 dagen een lange dag met 2 proefritten wordt een beetje te gek voor pa.

Zijn de v6,en onderhoudsvrije kettingmotoren en is het actieve schokdemper systeem solide zonder storingen?

Zit het knopje vd zonwering achter links naast het stuurwiel?
 

Frank2b

Heel actief
12 jul 2017
787
444
63
De GS300 heeft een distributieketting. Normaal gesproken een probleemloze motor. Actieve schokdempers kennen geen kuren maar zijn wel versleten zo rond de 270k km. Vervangen is een dure grap.

En dat is natuurlijk wel een dingetje. Een Lexus is een bovengemiddeld betrouwbare wagen maar het blijft techniek en je kunt pech hebben. Dan is het best wel duur allemaal. Aftermarket is er weinig te vinden.

Links naast het stuurwiel zit een klepje met daarin tal van schakelaars, waaronder de bediening van de zonwering van de achterruit.
 
  • Leuk
Waarderingen: IS-F kuiken

Romke

Heel actief
27 mrt 2019
697
621
93
Iemand van 76 jaarr zal waarschijnlijk geen grote afstanden per jaar rijden. In dat geval zal een auto met een al reeds gevorderde km stand waarschijnlijk nog vele jaren goed voldoen, persoonlijk zou ik met een km stand van 250.000 km geen probleem hebben, mits de auto aantoonbaar door een Lexus dealer volgens de regels is onderhouden. Uiteraard kan er altijd iets stuk gaan, maar daar staat tegenover dat de aanschafprijs van een wat rijper model aanzienlijk goedkoper kan zijn.

Dat geldt in dezelfde mate voor importmodellen. Daarvan zijn er voldoende te koop - vele destijds door een Lexusdealer het eerst in Nederland verkocht - na verificatie van de onderhoudshistorie en deugdelijke inspectie. Die betrokkenheid van dealers bij import hangt samen met het gegeven dat goede gebruikte auto's in de relevante prijsklassen in Nederland schaars zijn en het voor de dealer interessant is om goede gebruikte exemplaren te importeren omdat hij daarmee kopers bereikt die anders mogelijk een ander merk zouden kopen.

Tenslotte zou ik adviseren als er een geschikt exemplaar gevonden is deze voor definitieve aankoop te laten keuren. Dat is voor een redelijk bedrag mogelijk bij een Lexus dealer. Op basis van een dergelijke keuring krijg je wat meer inzicht in de op dat moment op afzienbare terwijn te verwachten reparatiekosten - in principe kan een dealer waarschijnlijk ook de onderhoudshistorie achterhalen, althans voor zover de onderhoudshandelingen bij een Lexus bedrijf zijn uitgevoerd.
 
  • Leuk
Waarderingen: Badabing