GS300 ramen laten tinten

Marcie

Hoort erbij
3 mrt 2014
63
1
0
Hallo allemaal,

Na lang zoeken om iets te vinden voor de vakantie om de zon buiten te houden toch besloten om de ramen vanaf de b stijl te laten tinten. Helaas zijn er geen kant en klare zonneschermen te leveren ( bij aanschaf voor de Volvo V70 waren deze al 150 euro redelijk prijzig dus) dus op zoek naar alternatief. Tinten blijkt nogal een redelijk dure oplossing te zijn ( prijzen van 370 euro voorbij horen komen). Tot ik via marktplaats bij een bedrijf in Deventer terecht kwam (Tintpro). 200 euro voor een sedan en 250 euro voor een station. Beetje sceptisch gebeld. Hele aardige jongen met verstand van zaken.
Gister was de grote dag. Naar Deventer gereden en gezocht. was wat lastig te vinden zit achter een bedrijven pand. Net verhuist en is nog bezig alles in te richten.
Afijn de keus moet gemaakt worden: hoeveel licht doorlating?
Uiteindelijk gekozen voor 15% nadat ik 35% had overwogen. 15% laat weinig licht door en je kunt ( stond ik echt van te kijken) goed van binnen naar buiten kijken.
Na 2 uur was het klaar en kon ik naar huis. Wat staat dat DIK.
Moet nog wel even laten nadrogen om de rest van het (ruim) gebruikte water te laten verdampen.
De achterruit verwarming is vrij dik en daar zie je op sommige plaatsen, als je er met je neus boven zit, iets verschil.

Foto's bijgevoegd. als er vragen zijn dan hoor ik het

Gr Marc
 

Bijlagen

  • photo2086.jpg
    photo2086.jpg
    76,4 KB · Weergaven: 42
  • photo2087.jpg
    photo2087.jpg
    75,2 KB · Weergaven: 48

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Dat ziet er chique uit :thumbsup: Bedankt voor je samenvatting.Misschien kun je nog tijdelijk een vochtvreter in de auto leggen om de laatste restjes vocht op te nemen?
 

Kopske

Actief
19 jun 2011
369
12
0
Het ziet er netjes uit marc zeker voor dat geld want je bent er toch gauw een paar uurtjes bezig.
 

W1773M

Heel actief
18 mei 2010
856
15
18
Owkee, ziet er goed uit zo. Top :thumbsup:

En nu? Nu alle water er uit is, is alles na tevredenheid?
Oftewel is het een aanrader? :grin:
 

Marcie

Hoort erbij
3 mrt 2014
63
1
0
Water en sop ( Zwitsal babyzeep.....) is opgedroogd. Ziet er top uit. Goed zicht van binnen naar buiten maar niet van buiten naar binnen. De Kids steken hun tong voor de gein naar iedereen uit en niemand ziet ze. Lachen op de achterbank:)
Tuurlijk is het folie en als je met je neus er boven op zit dan zie je iets. Ik praat dan echt over op 15 cm afstand zoeken. En dan nog is het zo donker dat je het echt moet gaan zoeken
Kortom echt een aanrader.
Groot voordeel van het opspuiten zoals hij dat doet is ( met Zwitsal babyzeep) dat je geen vlekken op de bekleding krijgt.
Ik heb de Lexus vergeleken met een Passat sedan van mijn collega ( die was 325 euro kwijt) en dan kan zeker zeggen dat de Lexus er beter uit ziet.
Excuus voor de investering naar de vrouw toe: het beschermt de kinderen en ze kunnen makkelijk in de vakantie tv kijken en voor moi : ziet er zo gaaf uit :)
 

fastatje

Heel actief
1 jun 2014
562
48
28
Goed zicht van binnen naar buiten maar niet van buiten naar binnen. De Kids steken hun tong voor de gein naar iedereen uit en niemand ziet ze. Lachen op de achterbank:)

Let op dat ze het raampje niet naar beneden doen dan, :oops: