GS300 van 2005 begint (veel) olie te verbruiken

Bonina

Nieuw hier
14 nov 2016
2
0
0
Mijn Lexus GS300 van bouwjaar 2005 begint plots olie te verbruiken, ik schat zo'n liter per 1000 km. Nu vond ik op een Amerikaans forum dat het een bekend probleem zou zijn bij dit type, maar dan vanaf 2006. Het probleem zou van de zuigerveren komen, die de olie onvoldoende afschrapen en waardoor koolstofaanslag in de cilinders ontstaat. Niet goed dus, en een dure grap om het weer in orde te krijgen. Maar... in de VS zijn er gevallen waarbij Lexus deze fout heeft erkend en de herstelling alsnog in garantie heeft uitgevoerd.

Is er op dit forum ook eventueel ervaring met dit probleem ?n/of met de aanvaarding van Lexus om de herstelling gratis uit te voeren? Dan verneem ik dat graag! Overigens is dit mijn derde Lexus en ik vind het nog altijd de absolute top.
 

ThinlaneT

Heel actief
21 sep 2010
598
49
28
Mijn indruk van Lexus/Toyota is dat deze doorgaans nauwelijks olie "verbruiken" bij normaal gebruik. Ikzelf merkte dat een verstopte PCV valve wat olie uit het klepdeksel smeet, maar dat was minimaal. In mijn zoektocht om in de toekomst een GS300 van vergelijkbare leeftijd aan te schaffen, ben ik deze kwaal bij vooronderzoek in NL nog niet eerder tegen gekomen, danwel een recall/reparatie onder garantie. Een liter olie op 1000 kilometer vind ik wel aan de hoge kant. Dan ga je bijna naar 2-takt mengsmering... ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: Bonina

Yvonne

Actief
5 dec 2010
108
12
18
Geen last van bij mijn GS300 uit 2006, hopelijk blijft dat zo šŸ˜
Ook nooit eerder van deze kwaal gehoord onder de GS moet ik zeggen...
 
  • Leuk
Waarderingen: Bonina

Bonina

Nieuw hier
14 nov 2016
2
0
0
Ik heb bij de Belgische importeur van Toyota/Lexus gewerkt en uit ervaring weet ik dat olieverbruik bij deze twee merken zo goed als onbestaande is. Daarom verwondert het me ook dat mijn GS300 er nu mee te maken krijgt. Het zou van voorbijgaande aard kunnen zijn... hoop ik.
 

W3sley

Actief
27 nov 2011
183
0
0
Volgens mij is dat in het verleden wel gebeurd (de reparatie onder garantie). Maar dat doen ze niet meer. Mijn is250 gebruikt ongeveer 2L op 10000km en dat vonden ze ook wel redelijk veel bij Louwman. Verder niets over een eventuele coulance regeling gehoord toen..