GS450H 2012 - schokken tijdens gas los en gas geven.

GS450H-Driver

Nieuw hier
28 mrt 2025
4
0
1
Goedendag,

Heb helaas een slecht gevoel over mijn GS450H.
Ik rij er al 3 jaar mee, tot nu toe géén problemen mee gehad.

Maar, afgelopen 2 maanden, begint de motor oftewel de versnellingsbak tijdens gas los te schokken.
Ook tijdens licht gas geven.

Het is volledig dealer onderhouden, kilometerstand op 310.000 circa.
Ik heb dit al laten checken, maar geen oorzaak kunnen vinden.

Heeft iemand er ervaring mee?

Kan heel goed wat kenner Sam oppert. Kantelsteun of motorsteunen, motor hangt op 2 dikke rubberblokken en versnellingsbak soms ook en ja, dat slijt. Niet zo'n dure reparatie gelukkig en weer lekker gaan rijden.
mvg,

Nog een vraagje, zou de dealer de onderdeel herkennen?
Of is er ook een specifieke naam er voor?
Vast wel, men noem het ook wel baksteun of achterste motorsteun. Je hebt zoals Willem al zegt 3 motorsteunen. Twee onderaan de motor zelf. En nog eentje die de bewegingen van de bak opvangt. Dit is een rubber pakket en ja dat kan na alle jaren en kilometers eens aan vervanging toe zijn.
Wat Paniekje zegt kan ook nog, in de volksmond noemt men dit de hardyschijf. Wordt zover ik weet alleen niet los geleverd door Toyota/Lexus.
Dit zijn een beetje de eerste verdachten.

Verstopte EGR geeft meer een onregelmatige loop en niet zo zeer reacties op lastwissel, @quattrootje

Vast wel, men noem het ook wel baksteun of achterste motorsteun. Je hebt zoals Willem al zegt 3 motorsteunen. Twee onderaan de motor zelf. En nog eentje die de bewegingen van de bak opvangt. Dit is een rubber pakket en ja dat kan na alle jaren en kilometers eens aan vervanging toe zijn.
Wat Paniekje zegt kan ook nog, in de volksmond noemt men dit de hardyschijf. Wordt zover ik weet alleen niet los geleverd door Toyota/Lexus.
Dit zijn een beetje de eerste verdachten.

Verstopte EGR geeft meer een onregelmatige loop en niet zo zeer reacties op lastwissel, @quattrootje
Ik weet niet hoe het met de nieuwere generaties RWD Lexi zit, maar de pinion constructie van het diff kan op den duur ook speling krijgen (en gaat ook gieren) Vooral eerste generatie IS en 1 en 2e genratie GS hebben hier last van. Wat ik begreep dat last-wissel een torderend effect heeft op Hardy-schijf en uitendelijk bak en motor(steunen). Ik vind het moeilijk voor te stellen, gezien ook in de automaat (en helemaal in CVT) die lastwissel ook wordt gedempt door koppelomvormer etc

Ja dat is uiteraard ook nog een optie! Persoonlijk ben ik nog geen klachten over differentiëlen met speling tegengekomen bij de IS3, de GS ken ik eerlijk gezegd onvoldoende op dat punt. Maar ik vermoed dat die niet veel anders zijn dan bij de IS.

Inwendig dempt een bak inderdaad ook al. Maar uiteindelijk komt ook een e-CVT in beweging, ook door het grote koppel van zo'n MG.