Hallo allemaal

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Hill
  • Startdatum Startdatum

Hill

Nieuw hier
21 dec 2012
5
0
0
Beste Lexus-liefhebbers,

Wij zijn Terence en Mirjam en wonen in een klein dorpje in Zeeland. :hi:
Na 6 jaar in een Audi A4 1.8T rond gereden te hebben (overigens zonder klagen hoor), vinden we het wel weer eens tijd voor wat anders.
En na her en der rondgekeken te hebben en wat proefritjes, is de Lexus IS250 wel heel erg bovenaan het lijstje komen te staan.

De vraag is dan ook eigenlijk; waar moeten we vooral op letten bij de aanschaf van een jong gebruikte IS 250.
We begrepen dat het model vanaf 2009 iets gewijzigd is, maar behalve een facelift weten we niet precies wat er allemaal gewijzigd is. B.v., is het zo dat de navigatie bij alle modellen vanaf 2009 vanaf een Hard Disk gaat?
Is dit uberhaupt een verbetering? (zal wel sneller zijn).

Kortom, we staan open voor alle adviezen en suggesties.

Met vriendelijke groet,

Terence en Mirjam.
 
Hoi Terence en Miriam,

De IS250 is een mooie keuze. Een auto waar je echt bijna niet mee fout kan gaan. Waar op te letten?
Om te beginnen of alle onderhoudsbeurten goed zijn uitgevoerd. Ook kan je de auto, indien je hem niet bij een Lexus dealer koopt, even door de Lexus garage laten keuren. Ik zou aanraden om de auto bij de Lexus dealer te kopen en daarmee het Red Carpet Treatment te krijgen. Dat is de moeite waard.

Wat de auto zelf betreft, let op de velgen. De coating wil nog wel eens beschadigd raken en dan gaan bladeren. Verder zijn er niet veel dingen waar de IS250 standaard last van heeft.

Kijk of de auto gelijk start, of hij rechtuit remt en of hij naar een kant toe trekt tijdens het rijden/remmen. Maar dit is niets IS eigen en zou je bij iedere auto moeten checken.

De modelrange vanaf 2009 heeft een aantal voordelen behalve de nieuwere navigatie software (welke mi veel beter is). De automaat is anders afgesteld en rijdt wat lekkerder. Er is (icm met het ML navigatie systeem) een USB aansluiting.

In het IS forum staan nog wel de nodige topics. Let wel op dat de meeste problemen zich voordoen met de IS220d en niet de IS250.

In ieder geval welkom op het forum :hi:
 
Welkom medeZeeuwen. :)

Over de IS250 kan ik niet veel vertellen, ik rijd zelf in een IS200, maar hier op het forum vinden jullie ongetwijfeld een en ander aan info.
Succes met de aankoop.
 
Hallo Terence en Mirjam,

Welkom hier, kan jullie ook niet veel vertellen over de benzine uitvoering, rij met een diesel in het rond, maar wat het rijden van de IS betrefd, het is gewoon geweldig, elke keer als ik er mee rij, heb ik een glimlach op mijn gezicht :D en die is zo groot dat de oren er bijna bij inschieten, :mrgreen: :mrgreen: ga er van uit, dat de benzine uitvoering de zelfde wegligging en rijeigenschappen heeft als de diesel, en die is geweldig, de 250 is een tikkie sneller, maar ik kan ook goed meekomen, maar veel succes met het zoeken, groetjes uit Nieuwleusen
 
Hoi Terence en Mirjam;
laatst in de IS 250 van een vriend gereden en hij rijdt super. Is comfortabeler en wat geciviliseerder dan mijn IS 300,
Ook het dashboard is overzichtelijker. Maar als pure rijmachine zou ik er mijn IS 300 sportcross niet voor willen ruilen. De IS 300 vind ik dynamischer en mijn vriend dacht er ook zo over. Als je van een dynamische auto houdt zou je eens een IS 300 kunnen testrijden en er een opsnorren met weinig kilometers, Veel succes en welk type je ook kiest: je hebt er een hele betrouwbare en aangename auto aan,
 
Welkom!
Een IS250 is een hele mooie auto! Alleen, als ik het hier mag zeggen want het blijft vloeken in de kerk, zou ik ook eens in een Volvo S60 T5 gaan rijden. Wij hebben de 2.0T en die bevalt prima. Maar mijn keus zou ook de IS zijn, die zie je minder vaak... Succes met de zoektocht!
 
Ho, ho, het is nog niet zover.
We hebben al wel een IS250 op het oog en de Audi is al verkocht.
Hopelijk van de week meer bekend en dan natuurlijk ook foto's! :photo:

En Harrie Beekmans, een Volvo S60 is inderdaad een mooie auto maar niet echt ons ding. :neutral:
We (eigenlijk ik, Terence) kijken nu meer voor iets sportiefs met aandrijving op de achterwielen.
We hebben ook voor een BMW 3-serie gekeken, maar die vinden we kaal en/of te duur.
Dan heb je met een Lexus toch meer voor je geld en iets waar niet half Nederland in rijdt. :rulez:

Zoals gezegd, hopelijk binnenkort meer.
 
Juist ja, dat is voor mij ook de reden geweest om de RX aan te schaffen, je ziet 'm niet zo vaak. De S60 is een fijne en goede auto, maar je ziet hem ook vaker. Ik ben stiekem ook aan het kijken om de onze in te ruilen voor een Lexus... :)

Succes met de aanschaf!
 
Grappig, mooie relaties zo hier te lezen. Ik heb in een S60 gereden, in een IS220D en nu in de 3-serie ;)


Succes met het aanschaffen en veel plezier hier op het forum!
Onderhoud zou ik bij de Lexus dealer doen, is niet duur, tenzij extra bevindingen. Standaard onderhoud is zelfs goedkoop te noemen, zie de lexus site voor de standaard beurten.
En zoals Hube zegt, je krijgt dan de red carpet threadment. Ik ben met mijn diesel 4 maal met de vrachtwagen opgehaald, vervangende wagen, etc. Helemaal "gratis", geen extra kosten gekregen afgezien van de storing, issue zelf (EGR).
 
Ja hoor, het is zover!!!
We hebben eindelijk ook een Lexus gekocht. :D
Het heeft iets langer geduurd dan gedacht, maar dit is 'm dan:

De IS250 Sport van 2010 met alle opties die we zochten. :rulez:
Hopelijk komt ie aankomende week, we kunnen haast niet wachten!
Hij heeft nog wel veel lakschade, dus dat wordt het eerste werk eraan.

Iedereen nog bedankt voor de reacties, tips en suggesties! :hi:
Ik weet niet zekerof de foto toevoegen is gelukt, maar die komen later nog wel meer.

Greets,

Mirjam en Terence
 
Nog een poging nadat ik de instructie heb gevonden voor het plaatsen van een foto.
Zal zo wel beter gaan. ;)

jpig0j.jpg