Hallo & Garage in Amsterdam gezocht

marcdroog

Nieuw hier
20 okt 2012
2
0
0
Hallo allemaal,

Ik ben sinds kort trots eigenaar van de Lexus LS400 '95 en dat bevalt mij (op benzineverbruik na) heel goed.

Recent is mijn linker-achter vering defect gegaan. De luchtbalg is lek - zit scheurtje.

Ik zoek nu een garage in regio Amsterdam (liefst Amsterdam-Noord) of semi-pro vol liefhebber die mijn Lexus kan repareren en in onderhoud nemen. De wagen heeft er 400.000 op zitten en nog paar andere kuurtjes. Iemand die mijn Lexus weet te reparen, zonder gelijk voor +1000 Euro een nieuwe vering denkt te moeten bestellen, maar mij verteld welk 2de handsonderdeel ik via markplaats oid moet vinden.

Wie heeft een goede tip?

Groeten Marc
 
Welkom Mark,

Genoeg tips op het forum :) In ieder geval welkom! :hi:
 
Marc,

Ouwe ADHD 'er, haal diep adem en relaxe we hebben hier al een zenwuwpees en dat is echt genoeg !!

hehe

Je hebt tenminste de juiste auto.
Je km stand is verontrustend maar nog niet je grootste probleem.
Je grootste probleem is dat je geen reserve LS hebt staan voor je onderdelen.
Met 400.000 km moet je rekening houden met:

- kleppen stellen
- nieuwe distributie
- nieuwe waterpomp
- nieuwe kabels
- bougies
- filters
- olie
- remblokken
- remklauwen moeten gereviseerd worden
-luchtfilter
-airco bijvullen
-uitlijnen
- je fuseekogels
- upper control arms
- bushings
- engine mounts


Je moet stoppen met onderdelen nieuw te kopen dat gaat niet.
Een lucht veer is 2de hands goed te krijgen maar je moet geduld hebben en je moet bereid zijn je handen vuil te maken. Als je een 2de auto hebt of je eigen LS rijd nog gebruik je die om de onderdelen op te halen.
Ik weet wat een luchtveer kost en ik weet ook dat er meerdere rond zwerven op marktplaats. Er is 1 persoon die verkoopt alle 4 de veren voor een hebbie prijs want die gaat over op coilovers.
Ik weet nog een sloper te staan met 4 veren en nog 1 sloper in Haarlem met 4 veren .... Ik heb zelf nog steeds behoefte aan een goede linker achter lol .... ik heb er 1 maar daar zit een ini mini scheurtje in verdomme ik ga hem gewoon plakken met fietsenband zegels. Helaas is links achter bij mij ook kapot en ik rijd nu met een rechter veer rond dat is niet ideaal maar voor nu ok.

Ik wil je graag helpen met je problemen maar ik wil er geen geld voor dan kun je ook geen eisen stellen want ik werk voor niemand. Ik help wel graag .... vrijwillig.
Ik word nu ook geholpen door een wild vreemde ( een forum lid zonder angst jawel !!) en het is mijn taak om dat goede door te geven aan de volgende.
Je kan sleutelen in de Hobbie hal in Amsterdam Westelijk Haven gebied en daar is alles wat je nodig hebt maar het kost geld.

Geduld en koop die boeken voordat je verdwaald in je LS.

Groet

Lexter aka Zen Master
 
ps: En die hulp moet constant ge?nspireerd worden met high resolution foto's en veel geluidsbarri?re brekende filmpjes helaas.

:)

en je kan je hier alvast inlezen in mijn topic over je veren probleem en die veren staan idd op de marktplaats jij moet wel eerst uitzoeken of je ufc 10 of ufc 20 body hebt. Dit staat op je kenteken als het goed is, koop alleen veren van die modellen.
Ik heb een ufc 10 ik hoop jij ook ....anders kan ik je namelijk helemaal niet helpen want dat zijn andere autos zeggen ze.

Is het geen plaatje !! rear left air strut Oem part Toyota achterveer ls400 ufc10 1991
Ik demonteer de veren verwijder de roest die de veer uiteindelijk pierced. De roest zit verborgen tussen de balg en het ijzer. Dan lak ik ze zo probeer ik ze langer levend te houden tenminste dat is wat de echte Toyo mannen doen.

 
Yo ,

Alexander was zo vriendelijk om mij erop te wijzen dat er in Putten een sloper staat !!
1991 misschien zit daar een veer voor je op je moet eerst kijken op je kenteken of je een UFC20 hebt.
Die sloper uit Haarlem geeft zijn verenpakket pas af in December en er stond 2 maanden terug iemand met 4 veren op de MP maar of die er nog zijn weet ik niet.
Sloop alvast je hoede plank je achter bank er helemaal uit inclusief de sierlijsten zijkanten.
Dat is eigenlijk het meeste werk de veer is goed te bereiken maar ik zou de bouten onder alvast voor borstelen en in de WD40 spuiten iedere dag.

:rulez:
 
Hallo Lexter, dank voor je informatie en RESPECT voor je persoonlijke LS400 project wat ik net uitgebreid gelezen en bekeken heb. En, kennen wij elkaar soms?

Enorm lange afwezigheid op dit forum gehad want veel in buitenland en weinig in de Lexus. Mijn vering even op de lange baan geschoven maar nu toch echt hoog tijd voor actie.
Hij veert nog steeds niet goed. Soms rijd ie een tijdje prima (setting high) en dan weer is 't de vering van een kart. Zowel links als rechtsachter zijn dan ingezakt. Al heb ik het ook meegemaakt dat alleen links OF alleen rechtsachter ingezakt was.

Zelf gaan sleutelen gaat mij niet lukken. Niet qua tijd en niet qua kennis. Ik zou wel graag een liefhebber vinden die mijn wagen wil repareren met mij zo nu en dan als assistent. Weinig leukers dan klussen aan je auto of motor. Niks voor jou Lexter? Ik heb overigens een UFC20.