Nieuw op het forum (actief dan) maar niet nieuw in de wereld van Lexus, zeg maar :hi:
Waar mogelijk zal ik proberen zaken te verduidelijken vanuit mijn achtergrond in de autobusiness.
Zag een kleine frustratie
op het forum over bv. Afleverkosten/kosten rijklaarmaken. Hierin ( die 1000 euries zijn niet voor de volle 100% voor de dealer, groot deel wordt af fabriek/importeur doorbelast aan de dealer) zijn bijvoorbeeld ook de kosten van transport meegenomen.
Het was een stuk eenvoudiger geweest indien dit gewoon in de prijs van de auto zou zitten ware het niet dat er (de CT200h voorlopig nog niet mee belast) dan ook weer BPM geheven gaat worden over alles wat factuur technisch in/op de auto zit. Daarom zijn traditioneel de kosten apart opgenomen in de prijslijst en zijn met een volle tank, matset, O km inspectie, poetsen, mooie luxe kentekenplaten standaard bij Lexus!, een boottripje van duizenden kilometers, transport vanuit Zeebrugge naar de dealer etc. deze kosten geheel te onderbouwen.
Ook al is de CT momenteel BPM vrij, een importeur wijkt niet af qua methode van pricing/prijslijsten tov de wel met BPM Belaste modellen.
Greetzzz van Mr. Lexus :rulez:
Waar mogelijk zal ik proberen zaken te verduidelijken vanuit mijn achtergrond in de autobusiness.
Zag een kleine frustratie

Het was een stuk eenvoudiger geweest indien dit gewoon in de prijs van de auto zou zitten ware het niet dat er (de CT200h voorlopig nog niet mee belast) dan ook weer BPM geheven gaat worden over alles wat factuur technisch in/op de auto zit. Daarom zijn traditioneel de kosten apart opgenomen in de prijslijst en zijn met een volle tank, matset, O km inspectie, poetsen, mooie luxe kentekenplaten standaard bij Lexus!, een boottripje van duizenden kilometers, transport vanuit Zeebrugge naar de dealer etc. deze kosten geheel te onderbouwen.
Ook al is de CT momenteel BPM vrij, een importeur wijkt niet af qua methode van pricing/prijslijsten tov de wel met BPM Belaste modellen.
Greetzzz van Mr. Lexus :rulez: