Hallo

Mr. Lexus

Hoort erbij
16 okt 2011
43
0
0
Nieuw op het forum (actief dan) maar niet nieuw in de wereld van Lexus, zeg maar :hi:
Waar mogelijk zal ik proberen zaken te verduidelijken vanuit mijn achtergrond in de autobusiness.

Zag een kleine frustratie :D op het forum over bv. Afleverkosten/kosten rijklaarmaken. Hierin ( die 1000 euries zijn niet voor de volle 100% voor de dealer, groot deel wordt af fabriek/importeur doorbelast aan de dealer) zijn bijvoorbeeld ook de kosten van transport meegenomen.

Het was een stuk eenvoudiger geweest indien dit gewoon in de prijs van de auto zou zitten ware het niet dat er (de CT200h voorlopig nog niet mee belast) dan ook weer BPM geheven gaat worden over alles wat factuur technisch in/op de auto zit. Daarom zijn traditioneel de kosten apart opgenomen in de prijslijst en zijn met een volle tank, matset, O km inspectie, poetsen, mooie luxe kentekenplaten standaard bij Lexus!, een boottripje van duizenden kilometers, transport vanuit Zeebrugge naar de dealer etc. deze kosten geheel te onderbouwen.

Ook al is de CT momenteel BPM vrij, een importeur wijkt niet af qua methode van pricing/prijslijsten tov de wel met BPM Belaste modellen.

Greetzzz van Mr. Lexus :rulez:
 

micdee

Heel actief
16 jul 2011
694
2
0
welkom mr Lexus,


Ga ik mijn klanten ook eens voorleggen:

U wilt een krop sla dat is dan 1,50 euro. Oohh ja mijnheer, u moet nog wel even de 100 euro afleverkosten afrekenen:
tja mijnheer die krop sla moet eerst geoogst worden, vervolgens gewassen, dan moet ie honderden kilometers met een vrachtwagen naar de afslag vervoerd worden.
Dan wordt ie daar opgeslagen/gekoeld en vervolgens weer met een vrachtwagen naar mij toe gereden.
Daarna moet ik de krop sla nog even controleren (0 snede controle) en dan spoel ik de sla nog een keer. stop ik het in een plastic zakje en doe ik er een luxe prijs sticker erop, nee mijnheer mijn naam erop is geen reklame, dat maakt de sticker juist luxe.
dus ja die 100 euro is heel goed te beredeneren????

Mijnheer, mijnheer waar bent u nou??
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Welkom Mr. Lexus. Kenners van het merk zijn altijd erg welkom hier :)

Ik ben het niet helemaal met MicDee eens. Indien jij jouw krop wilt verkopen met een bepaalde standaard, (100 euro op/,toeslag t.o.v. een 1,50 euro prijs is erg onwerkelijk) en daarmee een bepaald segment wilt aanspreken, komen daar nou eenmaal kosten bij. Wil jij jouw krop sla direct van het land leveren zonder kwaliteitscontroles, dan zal de prijs ook minder toenemen, maar wil jij dat deze kakkerlak/worm/zand vrij is, dan zal er een kwaliteitsslag overheen moeten gaan. Dan komt er nog eens bovenop dat jij in jouw proces wilt verzekeren dat de krop sla kakkerlak/worm/zand vrij is, omdat jouw gebruikers dat van je verwachten...Daarnaast moet in het logistieke proces, de kakkerlak, worm of zand ook geen mogelijkheid hebben om terug te keren.

Hoe dan ook, voor je het weet zit je in een heel duur proces om jouw kwaliteit te borgen. En dan heb ik het alleen nog maar over de kwaliteit.

Natuurlijk gaan mensen dat roepen dat jouw krop sla duurder is dan de krop sla die zij direct van het land kopen. Dan krijg je nog overheden/marktbescherming etc.

Dat neemt niet weg dat relatief gezien de afleverkosten van de CT hoog zijn. Echter vind ik wel het informatief te weten waarom en waar dit bedrag vandaan komt.
 

Joep

Actief
9 aug 2009
334
0
0
Maar nu weet ik nog steeds niet WIE u bent.. Wat u als vervoermiddel heeft en waar u vandaan komt... :)
 

micdee

Heel actief
16 jul 2011
694
2
0
mlcoolj zei:
Welkom hier mr. lexus... enne... wat Joep said! :p

"Mr Lexus" klink mij in de oren als: de CEO van Lexus NL en hij rijdt in ..................


een mooie Audi A8L W12 :D
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Welkom op het forum mr. Lexus.

Food for thoughts is kennelijk welkom, gezien de reacties :D

Ik kan me eigenlijk wel goed vinden in het relaas van Hube. Het is in die zin dan ook verhelderend (en welkom) een verklaring te vernemen inzake de totstandkoming van algehele afleverkosten.

Zo zou er er bijvoorbeeld een verschil kunnen zitten in doorberekening naar afnemer, wanneer een transport b.v. 10 of 10.000 auto's vervoert, de afstand, of als de controlewerkzaamheden of voorbereidingen aan de afgeleverde auto's daadwerkelijk 'uniek' zijn. Als e.e.a. significant hoger uitvalt dan dat van de concurrent, lijkt de motivatie in dat verschil interessant.

Hou mij ten goede, maar veel concurrenten lijken een gelijkwaardig afleverpakket te bieden, incl. poetsen, volle tank en luxe nummerplaten, ogenschijnlijk tegen lagere kosten. Dat is natuurlijk iets wat een consument zal 'wegen'.

Ingeval e.e.a niet aannemelijk overkomt op de consument (wat niet wil zeggen dat het niet te rechtvaardigen valt), dan komt het bekende sprookje over 'de nieuwe kleren van de keizer' natuurlijk al gauw om de hoek kijken.

Het lijkt mij als zodanig een marketingschoen om beter uit te werken door Lexus, aangezien het voor de fabrikant wel verklaarbaar is, maar de consument kennelijk iets anders ervaart, getuige de kritieken.
 

Mr. Lexus

Hoort erbij
16 okt 2011
43
0
0
@ GPS-10 en Hube, zie deze link naar bv de BMW 1 serie prijslijst (M) en onderaan de afleverkosten. Ook met dit gegeven kan niemand meer zeggen (de niet Lexus liefhebbers dan natuurljk) dat dit merk niet premium is :p Bij BMW krijg je wel een lifehammer, dat dan weer wel, ha,ha.

http://www.bmw.nl/nl/nl/general/downloa ... 3_2011.pdf

Om de nieuwsgierigheid wat te voeden ik kan beter even bekend staan als de wel communiceerende "Stig" van het Lexus forum :D Dat kan wat voordelen opleveren, vandaar een anoniem bestaan.

Sommige denken te weten wie er onder de helm verscholen gaat, maar zekerheid is er niet. Vervoer mijzelf meestal in de heerlijke IS250. Heb alles mogen/kunnen rijden van Lexus behalve de legendarische LFA :worship:
Ben alleen niet zo snel op het circuit als de Stig.

Some say, he eats Biemers raw for breakfast, Some say, he has a Lexus tattoo on his foreskin,
All we know, he's called Mr. Lexus. :hi:
Groeten
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
zie deze link naar bv de BMW 1 serie prijslijst

Dat lijkt mij enigszins 'kort door de bocht' (stig of niet ;) ), m.a.w, het verwijzen naar een gelijkende prijs van een concurrent is uiteraard geen rechtvaardiging voor de opbouw van de afleverprijs. Dat is min of meer waar Hube en ik op doelden. Overigens is de afleverprijs een adviesprijs, dat betekent dat er dus wel degelijk wat speling mogelijk is..

Overigens, de lifehammer bij BMW is bedoeld om je naderhand voor de kop te slaan :p

Ik ben benieuwd naar de voordelen die je, naar je aangeeft, mogelijk kunt bieden. Als dat is in kader van bovenstaand, dan vraag ik me af wie er werkelijk voordeel geniet :p
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
misschien mogen we een keer naast hem in een is-f zitten terwijl hij over een circuit aan het cruisen is (hij was niet zo snel als de stig toch? :D)
 

PeterB

Hoort erbij
15 sep 2011
27
0
0
Maar even terug naar de afleverkosten.

Is het niet zo dat je JA of NEE zegt tegen het eind bedrag, dus hoe ze het binnenhalen is van tweede orde. :X
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Welkom hier Mr. Lexus!

Eigenljk heb je het al heel goed uitgelegd, Ik was in het verleden ook Cost-Engineer geweest, dus ik kan me volledig met je meekomen. Uiteindelijk is het puur een kwestie van waar je de kosten zichtbaar maakt. Maar Micdee gaat wel erg kort door de bocht, maar ik zal een discussie maar vermijden :)

Ik weet wel dat er bij Lexus een mattenset/EHBO/Volletank etc bij zit... Nou bij de duitsers moet je dit apart aanvinken enne geloof me, als je een premium merk koopt, dan verwacht je niet dat je bij de eerste dag dat jij je auto haalt, dat je lamp na 2km al gaat branden o_O

Een ander verhaal van een vriend van mij, die destijds een nieuwe bmw 3 coupe had gehaald (70k+).. hij vroeg om een sleutelhanger, maar de dealer weigerde om deze gratis bij te doen! (20euro)...


Ok sorry on topic weer! :)
 

L-expert

Hoort erbij
4 sep 2008
32
2
8
Mr. Lexus zei:
@ GPS-10 en Hube, zie deze link naar bv de BMW 1 serie prijslijst (M) en onderaan de afleverkosten. Ook met dit gegeven kan niemand meer zeggen (de niet Lexus liefhebbers dan natuurljk) dat dit merk niet premium is :p Bij BMW krijg je wel een lifehammer, dat dan weer wel, ha,ha.

http://www.bmw.nl/nl/nl/general/downloa ... 3_2011.pdf

Om de nieuwsgierigheid wat te voeden ik kan beter even bekend staan als de wel communiceerende "Stig" van het Lexus forum :D Dat kan wat voordelen opleveren, vandaar een anoniem bestaan.

Sommige denken te weten wie er onder de helm verscholen gaat, maar zekerheid is er niet. Vervoer mijzelf meestal in de heerlijke IS250. Heb alles mogen/kunnen rijden van Lexus behalve de legendarische LFA :worship:
Ben alleen niet zo snel op het circuit als de Stig.

Some say, he eats Biemers raw for breakfast, Some say, he has a Lexus tattoo on his foreskin,
All we know, he's called Mr. Lexus. :hi:
Groeten
HEy mr lexus!

WAAATTT is dit nou, ik was toch de Lexus Forum Stig? Of heb ik het verknald door mij kenbaar te maken op de meeting in Dongen?? :photo:

Ik kan trouwens binnenkort volledig vertellen wie ik ben, maar dt is een ander verhaal!

Succes hier mr.L !
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Some say he has a double personality, others say he is a siamese twin. All that we know is that we call him the....


Hoi J. :hi: