Heb ik (toch) een budget GS300?

VROEM

Actief
31 jul 2011
340
6
0
Al enkele maanden rijd ik zeer tevreden rond met mijn GS300.

Bij de verkoop opties stond vermeld dat mijn GS o.m. ook stoelgeheugen had.
Er zit geen knoppie voor, maar las ook ergens dat het standaard in de GS300 zat(?)
Ook op de sleutels reageert de stoel niet.

Was het een extra accessoire of moet het er in zitten maar werkt ie niet mee?

Een ander dingetje: stuurverstelling doet het wel omhoog en omlaag (zowel bij in-uitstappen als als je in de auto zit) maar het stuur kan niet naar me toe of van me af (axiaal?)

Beide zijn geen grote ramp, maar als het er inzit wil ik het graag werkend hebben ;)
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Stoel-positie-geheugen zit niet in alle GS-?n, afhankelijk van uitvoering. Hiertoe dienen er 3 extra knopjes te zitten bovenaan deur bestuurderskant (1,2 en set). Je hebt dus wellicht een 'base' model.

Je stuur hoort ook axiaal (dus over de lengte-as) verstelbaar te zijn, sterker nog, deze heeft een geheugen voor de laatst gekozen positie. Dus niet afhankelijk van uitvoering.

- tijdens uitschakelen contact en sleutel uitnemen, stuur trekt in en omhoog (fat man's entry) naar dashboard.
- Sleutel insteken en stuur verstelt zich naar gewenste en vooraf ingestelde positie (axiaal en hoogte).

Tilt en telescoopfunctie kan uitgeschakeld worden (C-Best settings dealer). Handmatig moet je altijd kunnen verstellen uiteraard.
 

Bijlagen

  • seatmem.jpg
    seatmem.jpg
    85,3 KB · Weergaven: 59

VROEM

Actief
31 jul 2011
340
6
0
THX, het stuur gaat wel in de Fat man's entry (omhoog) en komt dan terug in de goede positie.

Als ik het stuur naar me toe wil zetten "klikt" de schakelaar iets en zie een minimale verplaatsing, maar verder niks.

Wat kan daarvan de oorzaak zijn, defect motortje?
 

VROEM

Actief
31 jul 2011
340
6
0
Het voelt/lijkt alsof het stuur vergrendeld is.
Er beweegt niks, en je hoort alleen dat vergrendel geluid als ik probeer te verzetten.
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Nja, als de telescoop-functie (heen-terug) niet meer werkt, dan is het wormtandwielgebeuren een eerste verdachte. Het kan uiteraard de motor nog zijn, maar dan zou je waarschijnlijk niet veel 'horen'.

Ik zou er sowieso even een kijkje in nemen.
 

VROEM

Actief
31 jul 2011
340
6
0
No Title

Vandaag de boel (pas) los gehad.
Het gekke is dat hij soms wel een paar centimeter verplaatst, dan ineens weer weken niet.

Zou het aan de schakelaar zelf kunnen liggen, bij proberen vandaag leek hij de ene kant op helemaal niets te doen, andersom hoor je een soort klik.

De foto's uit de link die je eerder gaf zijn heel erg anders (van een SC type) dan van mijn GS300 (bj 1999) wat we tegen kwamen.
 

Bijlagen

  • photo1667.jpg
    photo1667.jpg
    377,4 KB · Weergaven: 47
  • photo1670.jpg
    photo1670.jpg
    357,9 KB · Weergaven: 50
  • photo1671.jpg
    photo1671.jpg
    431,6 KB · Weergaven: 49

VROEM

Actief
31 jul 2011
340
6
0
Onderstaande link is van de GS maar ik kwam er door gebrek aan kennis niet helemaal uit wat er nu losgehaald moet worden:
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
In de link die je geeft (post 18), zie je ongeveer hoe de 2 tilt-motoren eruit moeten zien. De tilt-schakelaar zelf is uiteraard ook verdacht, eventueel spuit je daar ter test wat contactspray in. Als die dan werkt, kun je overwegen deze uit elkaar te halen om contactpuntjes te reinigen. Overigens zie ook niet zo snel een uitvoerige pic-by-pic handleiding, maar met wat improvisatie (en de links) zou je redelijk ver moeten kunnen komen.

Als ik kans zie zal ik proberen te kijken hoe dit precies bij die van mij zit.
 
Laatst bewerkt:

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Haha, je hebt helemaal gelijk... Ik rommel wat af maar ben hier nog niet aan toegekomen. :sneaky: Het zou er zo uit moeten zien (van een GS uit '99):

fetch


Van wat ik er verder over heb gelezen, moet er eerst een beschermingsplaat losgeschroefd worden om bij de motor(s) te komen. Het is in ieder geval niet vergelijkbaar met het systeem van een LS e.d, waar de meeste topics over gaan.
 

Bijlagen

  • steeringc.jpg
    steeringc.jpg
    43,2 KB · Weergaven: 54
Laatst bewerkt: