- 17 aug 2021
- 80
- 40
- 18
In mijn Lexus zit het PCS (Pre-Crash Safetysysteem). Je kunt daar 3 niveau's instellen voor de gevoeligheid. Volgens de beschrijving in de manual wordt er bij een naderende aanrijding een waarschuwing gegeven door middel van een melding in het dashboard en met een geluidssignaal. Mocht een aanrijding onvermijdelijk zijn, dan zal de auto automatisch gaan remmen.
Nu heb ik de waarschuwing in het dashboard (duidelijke tekst "BRAKE!") met het geluidssignaal al enkele malen ervaren. Vaak wel terecht, en knap ingeschat van de wagen. De volgende fase, het automatisch remmen, heb ik (gelukkig) nog niet ervaren. Ik ben benieuwd of iemand dat al wel eens heeft meegemaakt, en hoe dat ging.
Nu heb ik de waarschuwing in het dashboard (duidelijke tekst "BRAKE!") met het geluidssignaal al enkele malen ervaren. Vaak wel terecht, en knap ingeschat van de wagen. De volgende fase, het automatisch remmen, heb ik (gelukkig) nog niet ervaren. Ik ben benieuwd of iemand dat al wel eens heeft meegemaakt, en hoe dat ging.