- 12 dec 2010
- 95
- 0
- 0
Update: Eindelijk is 'ie er! Foto's en eerste ervaring onderaan toegevoegd.
Hallo!
Mijn naam is Dennis en ik heb de CT200h besteld (zakelijk), dus een goede reden om me hier aan te melden
Ik heb de auto 'blind' besteld en dus wel een gok genomen, want niet in gereden en alleen in karton mogen bewonderen in amsterdam. Maar ik heb er alle vertrouwen in.
Eigenlijk had ik altijd het idee om nooit hybride te gaan rijden, ik vind het wat hypocriet en een suf imago. Toen ik de aankondiging van deze Lexus zag had ik wel meteen interesse. Een topmerk, met een fiscaal aantrekkelijke auto. Daarbij vind ik hem er veel beter uit zien dan een Prius, Auris of andere hybride. Het is mijn eerste Lexus, heb hiervoor een Toyota Celica gereden (T18) en daar veel plezier van gehad. Nu dus de mogelijkheid om een auto te leasen, en ben wel altijd op zoek naar iets unieks en nieuws.
Het is een business line geworden, met Dark Opal lak en zwart interieur.
Ben echt benieuwd en kan niet wachten tot april!
Ik rij nu voorlopig een Citro?n C5, een mooie en prima auto maar wel een beetje saai om te rijden.
Ben benieuwd wie er hier nog meer aan de CT gaat. Wie heeft hem al gezien? Of beter nog, gereden?
Ik verwacht dat deze auto een knaller gaat worden, hij zal Lexus een flinke boost geven denk ik.
Gr. Dennis
Update:
Na lang wachten heb ik dan op 13 april eindelijk de sleutels in handen gekregen!
De afgelopen vier maanden heb ik in de Auris Hybrid gereden (na de Citro?n C5), maar de CT is echt wel een paar klasses hoger!
Ondanks dat sommigen de Lexus lawaaiig vinden, vind ik hem erg stil in vergelijking met de Auris. Vooral op kruissnelheid is het heerlijk rijden. Bij optrekken laat de motor zich horen, maar hij loeit lang niet zo hard als in zijn Toyota broertje.
Ik moet zeggen dat het onderstel strak is, hij is sportief te rijden. Ik heb de 16 inch velgen met Yokohama dB banden, deze zijn stil en door het formaat is er ook nog comfort. Wat ik het fijnst vind is de stilte aan boord en het totale gebrek aan piepjes, kraakjes of rammeltjes, zelfs als ik door slechte klinkerstraatjes rij geeft hij geen krimp. Dat was in de Auris (met nog geen 10k km's) heel anders!
Ik moet de eerste tank nog leegrijden, dus over het verbruik kan ik nog weinig zeggen. Ik denk dat het in de buurt komt van de Toyota, waar ik 1 op 16 mee reed.
Hallo!
Mijn naam is Dennis en ik heb de CT200h besteld (zakelijk), dus een goede reden om me hier aan te melden
Ik heb de auto 'blind' besteld en dus wel een gok genomen, want niet in gereden en alleen in karton mogen bewonderen in amsterdam. Maar ik heb er alle vertrouwen in.
Eigenlijk had ik altijd het idee om nooit hybride te gaan rijden, ik vind het wat hypocriet en een suf imago. Toen ik de aankondiging van deze Lexus zag had ik wel meteen interesse. Een topmerk, met een fiscaal aantrekkelijke auto. Daarbij vind ik hem er veel beter uit zien dan een Prius, Auris of andere hybride. Het is mijn eerste Lexus, heb hiervoor een Toyota Celica gereden (T18) en daar veel plezier van gehad. Nu dus de mogelijkheid om een auto te leasen, en ben wel altijd op zoek naar iets unieks en nieuws.
Het is een business line geworden, met Dark Opal lak en zwart interieur.
Ben echt benieuwd en kan niet wachten tot april!
Ik rij nu voorlopig een Citro?n C5, een mooie en prima auto maar wel een beetje saai om te rijden.
Ben benieuwd wie er hier nog meer aan de CT gaat. Wie heeft hem al gezien? Of beter nog, gereden?
Ik verwacht dat deze auto een knaller gaat worden, hij zal Lexus een flinke boost geven denk ik.
Gr. Dennis
Update:
Na lang wachten heb ik dan op 13 april eindelijk de sleutels in handen gekregen!
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
De afgelopen vier maanden heb ik in de Auris Hybrid gereden (na de Citro?n C5), maar de CT is echt wel een paar klasses hoger!
Ondanks dat sommigen de Lexus lawaaiig vinden, vind ik hem erg stil in vergelijking met de Auris. Vooral op kruissnelheid is het heerlijk rijden. Bij optrekken laat de motor zich horen, maar hij loeit lang niet zo hard als in zijn Toyota broertje.
Ik moet zeggen dat het onderstel strak is, hij is sportief te rijden. Ik heb de 16 inch velgen met Yokohama dB banden, deze zijn stil en door het formaat is er ook nog comfort. Wat ik het fijnst vind is de stilte aan boord en het totale gebrek aan piepjes, kraakjes of rammeltjes, zelfs als ik door slechte klinkerstraatjes rij geeft hij geen krimp. Dat was in de Auris (met nog geen 10k km's) heel anders!
Ik moet de eerste tank nog leegrijden, dus over het verbruik kan ik nog weinig zeggen. Ik denk dat het in de buurt komt van de Toyota, waar ik 1 op 16 mee reed.