Hitte en HUD = NoGo

  • Lexusforum jaarmeeting 2024

    Graag willen wij u allen uitnodigen voor de jaarmeeting van 2024.
    Dit jaar zullen wij op 14 september als club aansluiten bij GO Japan te Raamsdonkveer.

    Meer informatie over de meeting is in dit topic te vinden.

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.231
4
999
113
Op CL zijn er al een paar: De HUD van hun LS en waarschijnlijk ook andere modellen gaan na een tijd witte vlekken geven, dit komt waarschijnlijk door de hoge temperatuur, die auto's kwamen uit Californië. Sommige hadden nog garantie, andere konden duizenden $$$ betalen. Heel je dashboard moet eruit. Let hier op, zeker als je naar het zuiden gaat, zet de auto niet met de neus in de zon. (Ook beter voor je dashboard)

HUD.jpg


Een A4tje of A3tje erop leggen kan ook....
 
Laatst bewerkt:
Goeie tip, ik had er niet bij stil gestaan maar elektronica houdt niet van warmte..
Een compleet zonnescherm zoals deze is denk ik nog wel het beste maar dat is wel een beetje gedoe altijd.

origin.webp
 
Goeie tip, ik had er niet bij stil gestaan maar elektronica houdt niet van warmte..
Een compleet zonnescherm zoals deze is denk ik nog wel het beste maar dat is wel een beetje gedoe altijd.

origin.webp
Inderdaad, gebruik zelf al jaren een uitklapbare versie, paraplu. Heb geen HUD maar die ultraviolette straling is zeer schadelijk voor idd electronica maar vooral je dashboard. In deze gevallen de dashboards van na 2005. Nadat allerlij milieu regels aan de autofabrikanten werd opgelegd. Met name dat ze milieuvriendelijker moeten kunnen worden afgevoerd en van milieu vriendelijk materiaal gemaakt moesten gaan worden. Je ziet nu nog steeds auto's van de jaren 70 en 80 met een origineel dashboard in topconditie. Dat zegt genoeg.
Dat van de HUD wist ik nog niet, uitstekende tip voor die gebruikers met een HUD Higgie.
 
En het zonnescherm dan liefst niet binnenin op je dashboard leggen zoals sommigen wel eens durven doen, maar langs de buitenkant van je voorruit
 
Laatst bewerkt: