Hoe ervaren jullie de zit van de CT200h?

renzie

Hoort erbij
4 apr 2011
58
0
0
ik ben 1.90 lang en weeg 120 kg. Tijdens de proefrit vond ik de ct200 wel prima zitten al had ik de stoel nog wel 1 of 2 tandjes verder naar achter willen zetten hetgeen nu geen probleem is in de B klasse waar ik momenteel in rij.

De dealer gaf aan dat in principe bij aflevering de stoel nog wel iets naar achter gezet kan worden. Hoe is de zit ervaring bij de " grotere" qua postuur onder jullie na een paar maanden rijden in de ct200h?

renzie
 

Termin8r

Actief
12 apr 2011
249
3
0
GPS-10 zei:
'...is wellicht de eerder gegeven tip van Termin8r zinvol en relatief economisch.
Inmiddels heb ik meer dan 10kkm met m'n opblaaslendesteunen gereden. Hoewel ik een zwakke rug heb, heb ik bij een paar ritten van drie tot vijf uren geen enkele last gehad.
 

Bacchus

Nieuw hier
19 feb 2012
24
0
0
rodero zei:
In eerste instantie vond ik de stoelen erg lekker zitten en eigenlijk de ritjes woon-werk (half uurtje) zijn perfect. Langer dan een half uur wordt het echter een ander verhaal en krijg ik pijn aan mijn rug, zit ik niet lekker meer en zijn de stoelen gewoon te hard.
Ik zit op kortere (idd woon-werk vv) ritten vrij dicht op mijn stuur (of eigenlijk vooral pedalen) waardoor mijn bovenbenen niet op de zitting liggen. Op langere ritten moet ik dan ook opletten dat ik mijn stoel een tandje verder zet om kramp te voorkomen. Gezien de verder prima uitstekende stoelen vind ik het jammer dat lendensteunverstelling pas in de Luxury Line zit.
 

allcazar

Hoort erbij
4 mrt 2012
55
1
8
Ik ben 1m85 en weeg 83 kg. Heb absoluut geen issue met ontbrekende lendensteun (misschien komt het nog?). Prima stoelen, en ik heb twee al Volvo's versleten. Dus ben wat gewoon. Binnenruimte is krapper dan in die grote Volvo's. Vind vooral de rechterarmsteun te kort. En de linkerarmsteun mocht breder geweest zijn. Voor de rest stuur zo dicht mogelijk bij dashboard en zetel niet te ver achteruit geeft beste resultaten.
 

Kela

Nieuw hier
26 okt 2011
14
0
0
Deze week 2 ritjes gemaakt met mijn LL naar Luxemburg en terug.
Normaal krijg ik redelijk snel last van mijn (onder) rug maar niet in de Lexus. De zit is echt geweldig. :rulez:
Dit komt denk ik ook wel door de verstelbare lendesteun in de LL.
Ook mijn collega van 1,98 vond de zit prima en hij zat op de bijrijders stoel.

Ik ben zelf 1,83 en 90 kilo
 

Bossie86

Nieuw hier
8 feb 2012
5
0
0

Kopske

Actief
19 jun 2011
369
12
0
rodero zei:
In eerste instantie vond ik de stoelen erg lekker zitten en eigenlijk de ritjes woon-werk (half uurtje) zijn perfect. Langer dan een half uur wordt het echter een ander verhaal en krijg ik pijn aan mijn rug, zit ik niet lekker meer en zijn de stoelen gewoon te hard. De plannen om naar Kroati? te gaan van de zomer met de Lexus ben ik dan ook nog even aan het heroverwegen..
Ik ben net uit Zweden geen centje pijn met m'n lengte 1.82 en 88kg.
Voor een lange trip moet je de stoel/stuur wel in de juiste stand zetten en vergeet je je cruise controle niet!
 

Coordinator

Actief
1 nov 2009
437
0
0
Autostoelen zijn heel persoonlijk maar het ontbreken van een lendesteun kun je niet oplossen met een andere zithouding of cruise-control. Stoelen in auto's zijn de meest vergeten dingen. Je kunt een auto van 80000 euro kopen en het zit voor geen meter. Een Audi A-8 bv. Veel te kleine stoelen, megatunnelconsole maar het zit voor geen meter. Ik rij veel in huurauto's van het merk VW en helaas dit merk heeft de laatste jaren waardeloze stoelen. En ik rij zo 1000 km op een dag naar mijn werk toe en dan kom je er achter wat goed zit of niet. Volvo en de huidige BMW's hebben nog steeds topstoelen maar ook dat is persoonlijk. Wat een geweldige uitvinding blijft is het uitschuifstuk in de zitting van een BMW. Voor langere mensen zoals ik gewoon geniaal. (sinds kort heeft ook de luxe Astra dit) En autobouwers die nog steeds een hoogteverstelling aanbieden die de zitting aan de voorakant laten zakken en de kont omhoog laat gaan mogen voor mij het bos ingestuurd worden. Zo slecht is dat. Koop een oude Volvo en kopieer dat systeem. Ik mis nog steeds mijn oude Fiat Croma's, grote en vooral brede stoelen met top-comfort. Dat zie je niet meer. Wel van die sportieve zijranden op je rugleuning. Ben je wat breder zit je steeds met zo'n hopeloos ding in je schouderblad. Sportief noemt met dat. En er is nog steeds een auto waarvan je de zetels in je kamer kunt zetten: de Renault Velsatis. Lelijke auto maar mensen wat een fabelachtige zetels in die auto. moet ook want die dingen gaan zo vaak stuk dat je altijd op de WW moet wachten. Maar dan zit je wel lekker toch? :D
 

tri

Actief
6 nov 2011
215
1
0
De in - en uitstap zijn wel "laag".In het autotje van mijn vrouw zit ik beter en heb er meer ruimte.De CT valt best mee eenmaal je rijdt.
IMG_2100.jpg

Klein maar dapper dus.
 

Siegfried

Nieuw hier
6 nov 2012
2
0
0
Ik durf op dit topic in te pikken omdat ik de aanschaf van een CT overweeg.

Ik ben 1.95m voor een weinig ecologisch gewicht van heeeeeeeeeeeeel ver boven de 100 kg. Testrit gedaan met de CT en de zit viel eigenlijk vrij goed mee, juist het stuur staat wat laag afgesteld.

Wat ik mij wel afvraag: zijn er mensen die uit ervaring weten of er nog ruimte is voor kinderstoelen (en dus vooral voor de beentjes van de kindjes) op de achterbank met de voorzetel quasi volledig naar achter?

Mvg,
Siegfried.
 

Frits

Hoort erbij
30 jun 2011
27
0
0
Voor mij zit de ct prima. ik ben 1.80 en weeg 90 kilo (hoop ik). Er zijn voldoende mogelijkheden om de stoel naar eigen gerief in te stellen. Ook op lange afstanden geen probleem. Ik zit er regelmatig een uurtje of acht in zonder problemen. En na het uitstappen voel ik me prima.
Het in- en uitstappen is echter een ramp. Veel te laag. En als ik de stoel hoger zet kan ik niet meer bij de deur zonder mijn hoofd te stoten. Het kan heel goed dat ik niet sportief genoeg ben voor de CT. Maar toch.
Het kinderzitje kan volgens mij geen probleem op leveren. De beentjes zitten niet klem bij de stoel in de achterste stand. Natuurlijk wel vieze vegen op de achterkang van de stoel. Maar daar kan Lexus niet zoveel aan doen. Mijn kleinkinderen des te meer, de schatten.
 

ReneMa

Nieuw hier
25 jan 2013
14
0
0
Kopske zei:
rodero zei:
In eerste instantie vond ik de stoelen erg lekker zitten en eigenlijk de ritjes woon-werk (half uurtje) zijn perfect. Langer dan een half uur wordt het echter een ander verhaal en krijg ik pijn aan mijn rug, zit ik niet lekker meer en zijn de stoelen gewoon te hard. De plannen om naar Kroati? te gaan van de zomer met de Lexus ben ik dan ook nog even aan het heroverwegen..
Ik ben net uit Zweden geen centje pijn met m'n lengte 1.82 en 88kg.
Voor een lange trip moet je de stoel/stuur wel in de juiste stand zetten en vergeet je je cruise controle niet!

Ik rij jaarlijks 50.000 km en heb nog nooit last van mijn rug gehad. Ik rij de Lexus nu 4000 km en na een uur heb ik pijn in mijn rug. Heb lendensteunen maar weet de juiste positie nog niet te vinden. Raar is dat in eerste instantie de stoelen lekker zitten maar na een uur rugpijn. Heb je of jullie tips?
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Misschien heb je hier nog iets aan:
First two days of ownership, I had felt some tension in my upper back, shoulder, and neck after 20-30 minutes. Similarly, in my right leg as it felt as though it didn't have enough thigh support.

Apart from setting the right steering angle and depth, as with dkid, I decreased the lumbar to nearly nothing, then raised the bottom height (tilted up at the front), and reclined the back a little more. Now, my body fits like a glove and no pains! Probably the best driver's seat I've ever been coddled in.
 

ReneMa

Nieuw hier
25 jan 2013
14
0
0
Dank je, mooi dat jij zo snel reageert.
Het klopt als je veel kunt verstellen kun je ook veel fout instellen. Die lendensteun heb ik trouwens ook al weggedraaid. Morgen weer 580 km ik blijf proberen want die stoel is theoretisch perfect.