Hoe kom ik aan originele mistachterlichten?

dennisb

Actief
19 apr 2011
101
1
18
Beste Lexus forum leden,

Ik ben bezig met het importeren van een lexus is200 uit 1999. Vandaag is alles geregeld en is het wachten op de kentekenplaten begonnen.

Ik heb alleen een vraagje, de huidige mistachterlichten (de ronde lampen op de achterklep) zijn bij mij van wit glas, met daarin een rode lamp.
Echter zou ik deze graag weer willen vervangen voor de originele rode exemplaren (ik vind het origineel toch mooier).

Weet iemand waar ik deze (wellicht via internet) kan bestellen?
of moet ik gewoon naar een toyota/lexus dealer gaan?

Weet ook iemand wat de kosten van deze lampenkapjes ongeveer zouden kunnen zijn?


gr Dennis
 

boudi

Actief
22 aug 2010
464
14
18
Het leek mij juist wel interessant om die witte achterlichten erin te zetten. Weet alleen niet of het lijkt. Ben daarnaast wel iemand van OEM spul. Auto moet wel 100% Lexus original blijven :)
 

dennisb

Actief
19 apr 2011
101
1
18
Dank je!

Ik heb nog even aan de adverteerder gevraagd of deze op een lexus is uit 1999 kunnen, maar volgens mij zijn dit de juiste.

wellicht dat een van jullie dat van het plaatje ook kunnen bevestigen.


@boudi, misschien interesse in de blanke glaasjes als ik ze er uit heb?
 

dennisb

Actief
19 apr 2011
101
1
18
Ik ben gisteren door de Keuring bij de RDW gegaan, het enige probleem was de kleur van de lampen (achter het blance glaasje), deze was door de jaren gaan verkleuren en gaf i.p.v. rood licht, Wit/Oranje/Rood licht.

Ik mocht dit ter plekke oplossen door snel voor nieuwe rode lampjes te zorgen. Deze rode lampjes zijn overigens niet op elke hoek van de straat te halen, ik heb uiteindelijk de lampjes met een speciale lampen lak (bij een tuning zaak gevonden), de lampen weer rood gespoten.

Doordat de kleur weer rood was, was de keuring dik in orde!
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
ah kijk! goed om te horen! volgens mij blijven die covers door de jaren heen hetzelfde? (1998-2005) maar waar heb je je IS gehaald? En wat heeft het gekost als ik vragen mag?
 

boudi

Actief
22 aug 2010
464
14
18
Ik heb wel een Sportcross. Ik weet niet of die covers dan passen. Mijn covers hebben een schuin aflopende rand naar buiten toe.
 

dennisb

Actief
19 apr 2011
101
1
18
Ik heb de lexus uit Belgi?, en heeft mij ? 4500,- gekost. Volgens mij een redelijke deal.

Ben je ook van plan om er een aan te schaffen uit het buitenland?
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
eigenlijk wil ik een Altezza, maar de yen draait me de nek om zeg maar hahaha... Kan ook via engeland, maar dat zie ik dan wel.. als het niet lukt dan maar een IS hier in NL of DLD halen...
 

dennisb

Actief
19 apr 2011
101
1
18
Ok,

ik heb ook een model bekeken in Duitsland, echter was hier het een en ander niet goed aan.

Een belg is verplicht om zijn auto te voorzien van een verkoop keuring wanneer hij zijn auto particulier verkoopt, dat geeft je een extra zekerheid bij de aanschaf.

De auto heeft nog maar 134000 km gelopen en een complete onderhoudshistorie (eerst bij lexus, de 2e eigenaar bij Toyota dealer). Dat maakte de aanschaf wel interessant.

nu nog wachten op de belastingdienst (wanneer de BPM aangifte is gecontroleerd en ik mag betalen) daarna mag de RDW aan het werk. Hopen dat het een beetje wil opschieten want tot die tijd staat hij in de garage.
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
ah.. dat wist ik niet.. en de meeste IS-en hier voor die prijs, zullen een hoog kilometerstand hebben.. dat is weer jammer... maar niet dat het voor mij uitmaakt.. moet wel niet te hoog zijn...
 

dennisb

Actief
19 apr 2011
101
1
18
Jazeker heb ik foto's:

312tyc3.jpg


34t31cp.jpg