hoedenplank demonteren

khwong26

Actief
27 jun 2011
230
2
0
Ik laat binnenkort me is200 sedan model ramen blinderen,maar ik moet zelf de hoedenplank demonteren..

Heeft iemand tips waar en hoe ik dat ding eruit kan krijgen?
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Ik heb geen IS, maar het gaat wellicht allemaal een beetje op de zelfde wijze.

Je dient allereerst de achterbank eruit te sleutelen, zie deze link voor wat meer info: http://www.justanswer.com/uploads/snd27613/2008-09-14_152831_is_rear_seat.pdf

Denkelijk zal je ook even de achterste zijpanelen los moeten halen, alsmede het derde remlicht. Volgens mij zit die schuif/klik vast.

De plank zelf kan dan omhoog, maar zit aan de zijkanten vastgeklikt op een aantal houders (bij de altezza is het geschroefd?, geen idee of dat (hier) ook zo is). Je kunt d.m.v. een schroevendraaier de plank voorzichtig omhoog wippen, uit de houder.

Hopelijk heb je hier iets aan, wellicht wijst het zich enigszins vanzelf, als de achterbank eruit is.

Succes.
 

slippernick

Heel actief
17 dec 2010
831
0
0
Ik heb het bij mij zo gedaan:
Eerst de zijpanelen weg halen, die zijn geklikt.
Dan de kopsteunen eruit.
Ff met je hand tussen bank en de hoedeplank en die voorzichtig met wat kracht omhoog tillen.
Dan kun je de gordels er uit pakken
Met je hand tussen de hoedeplank en de stalen hoedeplank om de clips waar de hoedeplank nog mee vast zit omhoog losduwen.
Nu ligt je hoedeplank los en dan kun je bij het stekkertje van je 3de remlicht.
Die los maken en je hoedeplank er uit halen.
Zo kun je je bank laten zitten.
 

khwong26

Actief
27 jun 2011
230
2
0
ow bedankt dat is een goeie tip..want ik zat al te kijken hoe me achterbank nou vast zit... ik ga het binnenkort proberen
 

bakker

Actief
4 mei 2011
123
0
0
je moet u zitting van de bank gewoon effe hard aan trekken en dan klikt de zitting los en dan moet je 4 vijzen van onder losmaken en dan de rugleuning naar boven duwen en zo is de achterbank los en de hoede plank is ook 4 vijzen en even stekkertje losmaken van het remlicht en het is in orde