Hoedenplank verwijderen

KWP

Stamgast
7 nov 2010
1.790
1
38
De achterruit van de Lex is onderin erg vies, ook tussen het 3e remlicht. Vandaar de vraag hoe de hoedenplank te demonteren om alles zo is goed schoon te maken. Ik heb al rond gekeken en hier en daar voorzichtig eraan getrokken maar hij komt niet los en ik zie ook geen montage punten zo.



gr. koen
 

Tom

Hoort erbij
2 okt 2010
26
0
0
Hallo,

Om de hoedenplank te verwijderen moet je de zitting van de achterbank verwijderen. Dan zie je twee bouten van de leuning die moet je los draaien. Dan moet je de leuning omhoog duwen en kun je em uit de auto halen. Dan moet nog de bekleding van de C-stijl verwijderen die zit met van die druk dingetjes vast. Volgens mij kun je dan de hoedenplank zo eruit halen, kan nog wezen dat er nog een paar drukdopjes inzitten maar dat weet ik zo niet meer.

Tom
 

KWP

Stamgast
7 nov 2010
1.790
1
38
zo dat is nog een redelijk arbeids intensief werkje dus, dus als je een remlicht lampje moet vervangen moet heel de achterkant leeg? of kan deze er wel los uit?



gr.koen
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Bij de LS heb je hetzelfde euvel, zo?n hoedenplank zit helemaal opgesloten om het mooi strak af te werken.

Bij mij moet je het grille van de subwoofer van onderaf losmaken, waarschijnlijk bij jouw op een soortgelijke manier je derde remlicht en speakergrille?s .
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Methode van Tom heb ik ook toegepast en de hoedeplank zit inderdaad met die druk nopjes vast. Volgens mij kan je beter vragen aan lexus rotterdam (andy vragen) of hij het niet weet hoe je lampje snel kan vervangen.
 

Tom

Hoort erbij
2 okt 2010
26
0
0
hallo,

Je kunt inderdaad het kapje van et 3e remlicht met een beetje voorzichtig wrikken loshalen, zonder dat de hele hoedenplank los moet.

tom
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
En als je speakers in de hoedenplank wilt plaatsen hetzelfde principe?
Hopend dat de bedrading er dan al ligt...


Goede tips hiero!
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
De speakers zitten al in de hoedenplank, dus je zou die kabels kunnen gebruiken. Maar ik zou toch zelfnieuwe daarnaartoe trekken.
 

KWP

Stamgast
7 nov 2010
1.790
1
38
Ik heb er naar gekeken maar dat ding is denk ik te dik om tussen de speakers en de ruit te kunnen.


wat betreft de speaker kabels, bij sterkere speakers zou ik ook betere (serieuze) kabels trekken.




gr. koen
 

KWP

Stamgast
7 nov 2010
1.790
1
38
Ivm met de antenne demontage heb ik alles achterin eruit gehaal en nu blijkt dat de hoedenplank er uit kan als je de stijlkappen eruit heb, de achterbank hoeft er niet uit.




gr. koen