Ik zit met een probleem, en wil jullie advies. Ik heb een Lexus dealer onderhouden Lexus Hybrid particulier gekocht. Na een lege accu en verkeerd opstarten (accukabels verkeerd om aansluiten) waarna startproblemen en foutcodes de dealer gebeld, gevraagd naar de werkplaats en de monteur zei gelijk al dat de hoofdzekering er waarschijnlijk uit ligt, en omdat die vastgeschroefd zit het bij de dealer vervangen moet worden. Het was namelijk zo dat tijdens het schoonmaken van de auto met de radio ea aan, de accu niet meer genoeg was om hem te starten. Ze hebben al een kleine accu las ik al op de forum. Dus ik sloot hem aan met accukabels aan een andere auto. De accu van de Lexus ligt in de bagageruimte, ik sloot hem gewoon op de plus en min kant, maar er kwam een vonk waarna ik zag dat dit niet pluis was. In de boeken gekeken en daar stond dat hij moet opgestart worden via de motorruimte via een pool in de zekeringkast. Dus eigenlijk mijn fout. Het transportbedrijf die hem kwam ophalen keek nog en zij dat inderdaad de hoofdzekering (120 amp?re) stuk is, dat konden we duidelijk zien. Nog samen geprobeerd om de zekering en kast los te halen maar lukte niet. De zekering zat dus aan de onderkant met 2 schroeven vast. Daarom moest hij wel naar de dealer.
Rond 15u belde de dealer dat de zekering bestelt wordt (?12,50). Donderdag rond 16u belde de monteur/chef weer dat ze tussendoor naar mijn auto gaan kijken maar dat het nog niet binnen is en uit de magazijn in Belgi? moet komen, vrijdag rond 8-9u zou het binnen zijn. Toen ik vrijdag rond 14u niet gebeld werd en ik mijn ?nieuwe? auto al 2 dagen heb gemist belde ik en hij zei dat het lunchpauze was en mij zou bellen. Ik kreeg rond 16u een belletje dat de zekering binnen is maar de zekeringkast niet los kwam omdat de koplamp in de weg stond en daardoor ook de bumper los moet, wat mij totaal rond ?500 zou kosten. Ik schrok hier best wel van omdat ik zoveel niet had verwacht. Hij zei dat de diagnose kosten nu al rond ?200 zijn. Ik zei dat ik dat ook best veel vond omdat de diagnose eigenlijk al bekend was en zij ook zeiden dat de zekering vervangen moest worden. Ik weet natuurlijk dat hij verder uitgelezen moet worden en er vast meer mee is gedaan maar ik vind het veel. Ik zei dat de totale kosten ?500 voor een zekering vervangen en het weer kunnen starten ik wel duur vond en hierover wilde nadenken en het mogelijk ergens anders wil laten doen. Hij zei dat dat kan maar de auto verder nog afgebouwd moet worden waar ze ook minimaal 45 minuten voor nodig zouden hebben en dat de uurloon ?140 is en dan kan ik hem dus voor rond ?300 ophalen. Maandag als ze weer open gaan kon ik het ze doorgeven wat het wordt.
Ik kan hem laten ophalen en ergens anders veel goedkoper laten vervangen maar zit met de zorgen dat de vele foutcodes die er nu opzitten door de verkeerde start niet weggaan en ik toch weer terug naar de dealer moet en ik toch uiteindelijk rond ?500 kom te zitten.
Na dit gesprek wilde ik dit toch kwijt omdat ik dit duur vind en wilde de manager spreken. Omdat hij eigenlijk bij de lexus dealer in een andere stad was onderhouden en nu bij een andere lexus dealer is gebracht omdat dat veel dichterbij was, belde ik de eigen dealer weer op om advies, maar omdat zij niet opnamen kreeg ik lexus Nederland klantenservice aan de lijn. Die zeiden dat ze dit zouden bespreken met de vestiging en manager om een oplossing te zoeken. Ik had voor ik lexus belde de manager van de dealer waar hij staat al gemaild. Even later werd ik gebeld door de manager en hij legde mij uit dat dit standaard procedures zijn en de kosten eigenlijk normaal zijn, maar hij zei dat hij het maandag met de monteur/afdeling gaat bespreken. Ik vermoed wel dat hij gaat zeggen dat er niks anders gedaan kan worden, en ik hem daar kan laten maken en rond ?500 moet betalen.
Ik zit er toch nog mee en denk erover na om eigenlijk de auto op te laten halen en niet door hun voor zo een hoge bedrag laat maken. Wat denken jullie, kan ik nog iets bereiken door bijvoorbeeld een ?klacht? te sturen of met de importeur (Louwman Toyota Lexus Mercedes ea) contact op te nemen en aangeven dat ?500 voor een zekering vervangen en te starten en de auto daardoor al bijna een week bij de dealer blijft. Ik denk dat als ik hem laat ophalen en laat maken door een universele of service monteur ik rond ?250 kan besparen, maar het gaat mij meer om het principe en vind het gewoon een te hoge bedrag. Of bereik ik hier niets mee? Kan ik nog verder iets doen? Graag jullie advies, alvast bedankt!
Rond 15u belde de dealer dat de zekering bestelt wordt (?12,50). Donderdag rond 16u belde de monteur/chef weer dat ze tussendoor naar mijn auto gaan kijken maar dat het nog niet binnen is en uit de magazijn in Belgi? moet komen, vrijdag rond 8-9u zou het binnen zijn. Toen ik vrijdag rond 14u niet gebeld werd en ik mijn ?nieuwe? auto al 2 dagen heb gemist belde ik en hij zei dat het lunchpauze was en mij zou bellen. Ik kreeg rond 16u een belletje dat de zekering binnen is maar de zekeringkast niet los kwam omdat de koplamp in de weg stond en daardoor ook de bumper los moet, wat mij totaal rond ?500 zou kosten. Ik schrok hier best wel van omdat ik zoveel niet had verwacht. Hij zei dat de diagnose kosten nu al rond ?200 zijn. Ik zei dat ik dat ook best veel vond omdat de diagnose eigenlijk al bekend was en zij ook zeiden dat de zekering vervangen moest worden. Ik weet natuurlijk dat hij verder uitgelezen moet worden en er vast meer mee is gedaan maar ik vind het veel. Ik zei dat de totale kosten ?500 voor een zekering vervangen en het weer kunnen starten ik wel duur vond en hierover wilde nadenken en het mogelijk ergens anders wil laten doen. Hij zei dat dat kan maar de auto verder nog afgebouwd moet worden waar ze ook minimaal 45 minuten voor nodig zouden hebben en dat de uurloon ?140 is en dan kan ik hem dus voor rond ?300 ophalen. Maandag als ze weer open gaan kon ik het ze doorgeven wat het wordt.
Ik kan hem laten ophalen en ergens anders veel goedkoper laten vervangen maar zit met de zorgen dat de vele foutcodes die er nu opzitten door de verkeerde start niet weggaan en ik toch weer terug naar de dealer moet en ik toch uiteindelijk rond ?500 kom te zitten.
Na dit gesprek wilde ik dit toch kwijt omdat ik dit duur vind en wilde de manager spreken. Omdat hij eigenlijk bij de lexus dealer in een andere stad was onderhouden en nu bij een andere lexus dealer is gebracht omdat dat veel dichterbij was, belde ik de eigen dealer weer op om advies, maar omdat zij niet opnamen kreeg ik lexus Nederland klantenservice aan de lijn. Die zeiden dat ze dit zouden bespreken met de vestiging en manager om een oplossing te zoeken. Ik had voor ik lexus belde de manager van de dealer waar hij staat al gemaild. Even later werd ik gebeld door de manager en hij legde mij uit dat dit standaard procedures zijn en de kosten eigenlijk normaal zijn, maar hij zei dat hij het maandag met de monteur/afdeling gaat bespreken. Ik vermoed wel dat hij gaat zeggen dat er niks anders gedaan kan worden, en ik hem daar kan laten maken en rond ?500 moet betalen.
Ik zit er toch nog mee en denk erover na om eigenlijk de auto op te laten halen en niet door hun voor zo een hoge bedrag laat maken. Wat denken jullie, kan ik nog iets bereiken door bijvoorbeeld een ?klacht? te sturen of met de importeur (Louwman Toyota Lexus Mercedes ea) contact op te nemen en aangeven dat ?500 voor een zekering vervangen en te starten en de auto daardoor al bijna een week bij de dealer blijft. Ik denk dat als ik hem laat ophalen en laat maken door een universele of service monteur ik rond ?250 kan besparen, maar het gaat mij meer om het principe en vind het gewoon een te hoge bedrag. Of bereik ik hier niets mee? Kan ik nog verder iets doen? Graag jullie advies, alvast bedankt!
Laatst bewerkt: