Pas dus op voor de kilometer sjoemelaars :!: volgens mij ken ik die zwarte wel. Die auto heeft de grootste tijd van z'n bestaan te koop gestaan :lol: . hij heeft zeker geen originele Lexus velgen, maar van die OZ dingen, niet?
Koop een Lexus altijd met de boekjes.... tenzij je net zo'n hobbyist ben als ik :lol:
Een aantal aandachtspuntjes voor een LS400, de GS is namelijk wel een veel onderhouds vriendelijkere auto
-De luchtvering is een kostenplaatje, je gaat het hoe dan ook een keer meemaken dat het niet meer naar behoren functioneert. Er zijn aardig wat onderdelen die het spul kunnen laten falen. De simpelste en goedkoopste manier omdat probleem uit de wereld te helpen is de luchtvering te vervangen voor conventionele schokdempers of coilovers. Je lever wellicht iets aan comfort in. Maar je blijf wel bevriend met je portemonnee en je hoef je nooit meer zorgen te maken dat je vering het begeeft.
Tweede optie is een Lexus LS te kopen zonder luchtvering, maar dat is een witte raaf hier. Dan zal je al snel een LS uit de USA moeten halen... Vaak wel veel mooiere auto's dan hier! Duitsland vormt trouwens ook een goeie optie voor een mooie LS... alleen die hebben veelal ook luchtvering.
-De rubbere bussen in de draagarmen van een LS raken ook verrot, de dealer rekent hier een flink bedrag voor. Als je merkt dat ze ruimte gaan vertonen moet je mij even contacteren. Dan regel ik een paar nieuwe voor een zeer nette prijs.
-'98+ modellen zijn uiteraard een stuk nieuwer dan mijn '93 LS400. Desalniettemin kunnen de instrumentariums van deze auto's ook al kuren gaan vertonen. Heeft zowat elke Lexus t/m LS430 al last van. Weet niet hoe het met de allernieuwste zit. Is uiteraard wel op te lossen. Weet alleen niet uit ervaring te vertellen hoeveel dat hier gaat kosten. Bij de dealer in ieder geval een berg.
-Wees er van overtuigd dat de auto dus goed is onderhouden (onderhoudsboekjes). Distributieriem moet om de 160.000km worden vervangen inclusief waterpomp + spanrollen. Het is wel mooi meegenomen als er nog aardig wat Kilometers op de riem kunnen worden gezet voordat je hem moet vervangen. De LS heeft ook nog geen hydraulische klepstelling. Als de motor dus tikt moet dat gebeuren, dat wil je ook niet in het begin meteen hebben, want alles wat je onder de motorkap van een LS moet doen betekent een hoop sloopwerk.
succes!