hoi allemaal

wilcom2005

Actief
12 jul 2009
483
111
43
hoi ,

ben toevallig op dit forum beland...rij nu in een gs 300 van 95 , een prachtig gelijnde auto maar vanwege kofferbakruimte ( te weinig ) gaan we toch op zoek naar een ls 400. heb zaterdag een proefrit gemaakt en we zijn helemaal verkocht !

ben benieuwt wat er hier allemaal gebeurd..

gr wilco
 
Wilcom,

Welkom hier en we hopen je snel te kunnen feliciteren met je nieuwe aankoop! :)

Groet,

Alan
 
ik heb niet echt haast en ik moet zeggen de meeste auto's die ik bekijk zien er niet zo goed uit als de mijne :(

gr wilco
 
Hoi en Welkom.

Dit is een rustig forum, maar hopelijk worden wij nog wat groter.

Heel veel succes met de aankoop. Er zijn een aantal LS400 rijders hier, zij kunnen je precies vertellen waar je op moet letten bij de aanschaf.

Veel succes.
 
nou laat de tips maar komen...we zijn op zoek ( en aan het sparen ) voor een LS van 98 of 99....ik weet zo niet wat de zwakke punten zijn...we hebben zaterdag in een zwarte 99 gereden met maar 120.000 op de teller , reed heerlijk maar hij zag eruit alsof ie 1,2 miljoen had gelopen...:(

gr wilco
 
Pas dus op voor de kilometer sjoemelaars :!: volgens mij ken ik die zwarte wel. Die auto heeft de grootste tijd van z'n bestaan te koop gestaan :lol: . hij heeft zeker geen originele Lexus velgen, maar van die OZ dingen, niet?

Koop een Lexus altijd met de boekjes.... tenzij je net zo'n hobbyist ben als ik :lol:

Een aantal aandachtspuntjes voor een LS400, de GS is namelijk wel een veel onderhouds vriendelijkere auto

-De luchtvering is een kostenplaatje, je gaat het hoe dan ook een keer meemaken dat het niet meer naar behoren functioneert. Er zijn aardig wat onderdelen die het spul kunnen laten falen. De simpelste en goedkoopste manier omdat probleem uit de wereld te helpen is de luchtvering te vervangen voor conventionele schokdempers of coilovers. Je lever wellicht iets aan comfort in. Maar je blijf wel bevriend met je portemonnee en je hoef je nooit meer zorgen te maken dat je vering het begeeft.
Tweede optie is een Lexus LS te kopen zonder luchtvering, maar dat is een witte raaf hier. Dan zal je al snel een LS uit de USA moeten halen... Vaak wel veel mooiere auto's dan hier! Duitsland vormt trouwens ook een goeie optie voor een mooie LS... alleen die hebben veelal ook luchtvering.

-De rubbere bussen in de draagarmen van een LS raken ook verrot, de dealer rekent hier een flink bedrag voor. Als je merkt dat ze ruimte gaan vertonen moet je mij even contacteren. Dan regel ik een paar nieuwe voor een zeer nette prijs.

-'98+ modellen zijn uiteraard een stuk nieuwer dan mijn '93 LS400. Desalniettemin kunnen de instrumentariums van deze auto's ook al kuren gaan vertonen. Heeft zowat elke Lexus t/m LS430 al last van. Weet niet hoe het met de allernieuwste zit. Is uiteraard wel op te lossen. Weet alleen niet uit ervaring te vertellen hoeveel dat hier gaat kosten. Bij de dealer in ieder geval een berg.

-Wees er van overtuigd dat de auto dus goed is onderhouden (onderhoudsboekjes). Distributieriem moet om de 160.000km worden vervangen inclusief waterpomp + spanrollen. Het is wel mooi meegenomen als er nog aardig wat Kilometers op de riem kunnen worden gezet voordat je hem moet vervangen. De LS heeft ook nog geen hydraulische klepstelling. Als de motor dus tikt moet dat gebeuren, dat wil je ook niet in het begin meteen hebben, want alles wat je onder de motorkap van een LS moet doen betekent een hoop sloopwerk.

succes!
 
hoi ,
de zwarte waar we in gereden hebben staat nu in harderwijk te koop , zal wel dezelfde zijn. zo jammer dat ie er zo slecht uitziet en dat niemand er iets aan doet...ik dus ook niet. idd met vieze OZ velgen.

bedankt voor de tips...zo te horen heb ik 3 jaar geleden een goede aankoop gedaan met mijn GS....

gr wilco
 
Vreemd, op de foto's ziet hij er wel geschikt uit. Maar ik moet toegeven dat ik ook wel vaker raar stond te kijken wat voor smerige bakken het soms in 'real life' zijn.

Een GS300 is veel onderhouds vriendelijker en kost zeker wel de helft daarin. Ik raad het niet af om een LS te kopen, maar het heeft wel een hogere prijs. Het 95-97 model is daarentegen in wegenbelasting net zo duur als je huidige GS, die weegt namelijk maar een fractie lichter dan de LS van die jaren. Dit zijn ook de meest zuinige LS400's. Met mijn LS rijd ik al 1 op 9 met slechte ontsteking (kan dus nog beter). Maar het 95-97 model schijnt zelfs boven de 1 op 10 te komen

Als je echt voor de bagageruimte ga zou ik bij een GS blijven, het '98 model heeft namelijk meer dan de LS van hetzelfde jaar :idea: :!:

Het nadeel van een LS is dat hij de benzinetank in de achterbak heeft (90-94 model tenminste) dat neemt een hoop ruimte in beslag. Jouw huidige GS heeft als het goed is 368 liter. De LS die je op het hoog heb 463, en de +98 GS heeft 510 liter
 
en ze vragen er nog 10.000 euro voor....ik denk dat ie helemaal gespoten moet worden , rondom zitten er kale verroeste plekken op van een halve cm. doorsnee...dan nog een deukje of 4 a 5 ...kale banden achter...
dashboard ( van de hitte in amerika ) golvend...
is echt jammer want rijden doet ie super , en de kofferbak is idd groter als mijn GS maar kleiner als ik had verwacht...maar die motor...verslavend !
ik ga gewoon nog even verder kijken , heb geen haast en heb al een lexus die er top uitzit dus...

gr wilco
 
ja die heb ik gezien...gaan we nog kijken ( als ik mijn vrouw weer zo gek krijg :) )zij is tevreden met onze huidige auto...en vind auto's kijken niks ;(

wel bedankt voor de tip. ik kan zo ook niet zien of ie luchtvering heeft , na alles wat ik er nu over gehoord heb laat ik die liever staan.
was vandaag nog bij thiemessen in arnhem..heeft een prachtige gs 300 staan van 2000 maar....16.000 euro...tja...beetje veel...en ik kan nog niet wennnen aan het kontje...mis een stukje ..:)

gr wilco
 
Het is maar net wat prioriteit heeft, een mooi uiterlijk, of een grote koffer. De nieuwere GS heeft de grootste koffer.

De groene LS400 heeft ook luchtvering, hij heeft veel opties zo te zien. in ieder geval navigatie + stoelverwarming + luchtvering + xenon. Als hij nog een glazen dak en autotelefoon heeft is het plaatje compleet :D

Ik zou zo'n auto niet om de luchtvering laten staan, zolang het werkt, werkt het zeg ik maar. En als het stuk gaat en je wil de prijzige reparatie omzijlen zijn er al omvorm sets naar gewone vering vanaf $600, dus dat valt ook wel weer mee.

Hier in Europa is het trouwens lastig een LS te vinden zonder luchtvering, nogal het tegenovergestelde van in de US
 
ik heb nog nooit in een lexus met luchtvering gereden alleen maar zonder en dat vond ik al geweldig...voor mij hoeft het dus niet.
die prijs valt idd wel erg mee maar dan moet het er ook nog onder en ik heb 2 linker handen :)

gr wilco
 
Het is vrij simpel, Maar het moet wel eerst stuk gaan. En wie weet duurt dat heel lang :lol:
 
hier trouwens een foto van onze lexus...
lexus


gr wilco
 
Dat ziet er nog zeer netjes uit! meeste Lexussen worden afgetrapt. Heb de mijne er net op tijd van kunnen redden :lol:
 
en ik ben een zeikert....hij moet er top bijstaan anders hoeft het voor mij niet...
ik vind dit ook de mooiste gs die er is( qua model dan )
zit er toch over te denken om eens een testrit te maken in een gs van 99 of 2000...in een donkere kleur valt die rare achterkant minder op...

gr wilco