Hoi , Ben Marc heb nu half jaar een Lexus 300 Es en zeer tevreden over de auto .

Makkie66

Nieuw hier
28 jan 2024
5
2
3
Tevreden over de auto , maar zeer ontevreden over zowel Louwman Den Haag als Amsterdam - Totaal niet bereikbaar , xx terugbel verzoeken , nooit teruggebeld
Nu 5000 km gereden en voorbanden zijn versleten , dit lijkt me niet te mogen na 5000 km - Voorstel van Louwmans om 50/ 50 te doen qua kosten (?? )
 
  • Leuk
Waarderingen: ChrisLas

Bobusa

Actief
12 okt 2008
261
151
43
Welkom op het Lexus Forum en gefeliciteerd met de ES, vergeet niet foto's te delen ;)

Bij Louwman Den Haag heb ik goede ervaringen gehad (zit nu bij Peterman Enschede), bv hebben ze alle garantie zaken goed opgelost. berijkbaarheid blijkbaar minder goed geworden, het duurde destijds ook wel te lang voordat men terug mailde of belde. Het is wel een grote dealer met veel 2de hands doorvoer dus na aanschaf van een oudere auto ben je dan snel uit beeld, helaas.

En tja, garantie op banden geven ze niet. Is de bandenspanning wel goed (geweest)? Is ook rijstijl afhankelijk. en uiteraard de soort banden. Banden zijn je eigen verantwoordelijkheid na aaschaf, tenzij je dit bij aankoop expliciet hebt aangegeven maar dan nog zal het lastig zijn.
 

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.127
4
846
113
Waren de banden nieuw bij aanschaf? Is de auto goed uitgelijnd? En zoals Bobusa al zei, was de spanning goed?
Garantie op banden heb je volgens mij nooit, dus 50/50 is best wel netjes denk ik. Ik zou eerst de oorzaak proberen te achterhalen. Ik ga er van uit dat je geen Max Verstappen heet? :p

Oh en ik heb hetzelfde probleem met Lexus Breda, zeer moeilijk te bereiken soms....
 
  • Leuk
Waarderingen: ErwinJDM

Makkie66

Nieuw hier
28 jan 2024
5
2
3
Dank voor jullie respons . Auto is gekocht bij Lexus Den Haag met een KM stand van 40.000 , bij de aanschaf ga ik ervan uit als leek dat deze goed is uitgelijnd en de spanning goed was - computer geeft aan dat bandenspanning ok was / is - Rij normaal en trek niet hard op .. Maar na 5000 km kan je toch aannemen dat je je banden al moet vervangen ?
 

Sam_IS300h

Actief
8 sep 2022
305
179
43
Zolang de banden bij aflevering APK-waardig zijn, levert Louwman de auto daarop af. Tenzij je uiteraard iets anders afgesproken hebt.
Grote kans dat het nog de originele banden zijn en deze nu na 45dkm versleten zijn.

Eerlijk gezegd denk ik ook dat 50/50 erg netjes is.
 
  • Leuk
Waarderingen: ErwinJDM en Bobusa

Romke

Heel actief
27 mrt 2019
702
628
93
5000 km met banden? Dat vraagt om een rijstijl die op het openbare wegennet waarschijnlijk niet erg lang kan worden volgehouden...Waarschijnlijker is dat het nog de originele banden zijn die op het moment van aankoop nog voldoende profiel hadden. Voldoende in die zin dat ze nog aan de APK-eisen voldoen - 1,6 mm. Dat is een waarde waar ik niet mee zou willen rijden. Het is dus mogelijk dat de auto bij aankoop bijvoorbeeld een profieldiepte had van 2 mm. Op zich dus in orde, maar ook een waarde die binnen 5000 km kan worden gereduceerd tot een waarde die niet meer aan de APK-eisen voldoet.

Mogelijk dat bij het verkoopklaar maken de auto wel is nagekeken, maar dat daarbij het profiel niet is gemeten ("omdat het er nog goed uit zag") of dat het bandenprofiel wel is gemeten maar dit vervolgens niet heeft geresulteerd in een werkplaatsopdracht om ze te vernieuwen. Slordig, maar waar gewerkt wordt, gaat ook wel eens iets mis.

Het aanbod om de banden met 50% korting te vervangen is in dat licht bezien niet pertinent onredelijk. Aangezien dat de auto nog redelijk nieuw zal zijn, zal deze wel enige onderhoudsbeurten bij een dealer hebben gehad. Normaliter wordt daarbij ook een inspectie op de staat van de banden uitgevoerd en geregistreerd, ook als de auto nog niet APK-plichtig is. Mogelijk dat de dealer een uitdraai kan/wil verschaffen over de uitgevoerde onderhoudshandelingen. Daaruit zou de profielafname over de eerste 40000 km duidelijk kunnen worden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Citrofiel1975 en Johno