Hood Lifters

• Onderwerp starter Onderwerp starter Nick.
  • Startdatum Startdatum
  • Lexusforum jaarmeeting 2025

Graag willen wij u allen uitnodigen voor de jaarmeeting van 2025 van Lexusforum.
    Deze meeting is gratis toegankelijk voor iedereen die Lexus een warm hart toedraagt en ons forum bezoekt.

Meer informatie over de meeting is in dit topic te vinden.

Nick.

Hoort erbij
4 feb 2014
39
1
0
Ik heb pas geleden hood lifters besteld in Hongkong en deze heb ik gisteren binnen gekregen. Ik dacht mooi, meteen monteren en klaar met dat klusje. Echter wat blijkt, de kogelkop welke het dichst bij het scharnierpunt zit, zit tussen het afsluitrubber van de motorkap en de motorkap zelf. Hierdoor blijft de motorkap op dat punt een goede halve centimeter hoger ten opzichte van origineel.

Nu is mijn vraag, hebben meerdere mensen dit probleem? Of ervaren jullie dit niet als een probleem?

Kun je een foto maken hoe het zit? Volgens mij hebben een aantal mensen hier ook wat anders moeten doen met shims enzo... het was in ieder geval niet rechttoe rechtaan...

het is inderdaad zo dat ie op het rubber ligt ja, persoonlijk vind ik het ook wel wat hebben dat ie ietsje omhoog komt. wat je wellicht zou kunnen proberen, is een gaatje bij boren in het bevestigings plaatje van de kap waardoor de kop van de dempers wat verder komt te liggen

na verloop van tijd zakt ie wel een beetje, omdat de kop dan wat in het rubber gaat settelen

Laatst bewerkt:
Ik heb er inderdaad al aan zitten te denken om het een en ander wat te verboren in de bijgeleverde steuntjes. Ik was namelijk niet van plan om wat te wijzigen / verboren aan de originele kap. Plus het moet er na montage gewoon weer origineel uitzien, dus zonder ietwat verbogen kap oid.

Maar ik vroeg me gewoon puur af of het een bekend probleem is, dan weet ik dat ik het juiste heb thuis gekregen en ga ik vanuit daar een oplossing zoeken.

zitten de schokdempertjes niet verkeerd om? Ik had dit namelijk bij mijne en toen brak een van de kopjes zelfs af. Dit is in ieder geval de goede richting,

null_zps080192f7.jpg

Thnx voor de foto, ik had ze inderdaad dus ook zo zitten. Maar toch komt het bovenste bolletje (waar het kommetje van de demper omheen valt en wordt vergrendeld) tussen me kap en het afdicht rubber.
Ik heb nog niet de tijd en zin genomen om het gat 2cm te verboren, dan zal het waarschijnlijk goed zijn.

oh ineens schiet het me weer te binnen maar ik had de kogeltjes de bovenste dus die op de motorkap zitten iets opzij gebogen zodat deze beter sluit.
Je kunt ook proberen de plaatjes iets te draaien en dan opnieuw vast zetten.
Ik heb even bij mijn auto gekeken en moet toegeven dat de motorkap wel heel iets meer omhoog komt inderdaad. Ik denk dat daar weinig aan te doen is. Bij mij valt het alleen niet zo erg op dat ik er wat aan wil doen.